DIY - Höstkrans

 
Isabelle undrade om jag kunde förklara hur jag hade gjort kransen så här kommer ett försök till förklaring.
 
 
Du behöver:
 
 En ring eller något att forma efter.
 
 Ståltråd
 
 En MASSA löv!!! Detta räcker kanske till 1/3 av min krans.
Till den första kransen så valde jag först bara de 'fina' löven, men i och med att det behövs såååå många så slutade det med att jag bara rafsade ihop massa ute. Likadant nu.
 
 
 
Vira ståltråden ett varv runt ringen.
 
 
Jag brukar ta 5-6st löv till en liten bukett. Men det bestämmer man ju själv beroende på hur kraftig man vill ha osv.

 
Vira fast den med några varv ståltråd.

Ta nästa bukett

...och lägg åt "andra" hållet. Så det blir typ vänster, höger, vänster, höger osv. Ibland har jag lagt en mitt på också.

Så ungefär...

Nya bekantskaper...
Så är det bara att pinna på runt hela. I slutet så blir det lite bökigt, man kan klippa stjälkarna för att underlätta lite.

 
Första kransen klädde jag åt andra hållet än vad jag gjorde nu. Måste säga att det nog var lättare. Alltså att man klär som klockan går och inte tvärtom som jag gjorde nu =(
 
 
LYCKA TILL!!

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

snyggt blir det i alla fall :-)

2014-10-08 @ 22:32:58
Postat av: Isa

Aha, nu fattar jag typ! Fast jag tror de ser lättare ut än vad det är :) Skulle gärna vilja ha en. Hoppas jag får tid att försöka!
Och tack för en jättebra beskrivning!! Kram

2014-10-09 @ 10:15:34
URL: http://isabelleemilsson.blogg.se
Postat av: Emilie

Vilken bra tutorial!!!
Här ska räfsas löv =)
Kramelikram

2014-10-10 @ 23:25:48

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0