Helgupdate

Har fått lite klagomål på att jag inte uppdaterat på ett tag, sorry ska bli bättre. Har lovat Fidde att dela med mig av bilder på hans arbete ute i trädgården oxå, så mer om det i andra inlägg.

I fredags hade vi en mysig förmiddag. Fredagar har verkligen blivit en favoritdag, så mysigt att ha Fidde hemma och vi alla tre kan ta sovmorgon och jag kan få börja morgonen med nyaste avsnittet av Grey's. Så härligt! Vid kl. 2 hade vi möte på banken, dags för Lia att bli kund. Nu ska här sparas till lilla fröken, kanske kan bli en moppe när hon är 35, haha. ;-)
Efter banken åkte vi äntligen till badhuset. Vi har varit på väg sååå många fredagar men snor, ögoninflammation och andra planer har fått göra att vi skjutit på det. Men denna dag kände vi oss alla redo. Lia visade inget större missnöje så vi antar att det var kul och kanske något vi kan försöka igen. De små barnen i Lisabeth och Fidde kunde inte låta bli kiosken på badhuset, haha. Så det fikades lite innan vi packade ihop oss efter ett lyckat första besök i en simbassäng. 



På kvällen var det sedan länge planerar middagsbjudning. Kusin Fanny och hennes sambo Jocke skulle komma på husesyn. Trevligt trevligt. Kyckling grillades och potatisgratäng, majskolvar, sparris, halloumi och sallad fick agera tillbehör. Lyckad kväll, om än lite trötta efter en dag med full fart och bad.


Igår, lördag, började vi med fika hos farmor med mina föräldrar och lille Ville. Ville som hade semester hos mormor och morfar saknade nog lillasyster lite så som tur var kunde Lia ställa upp och bli gosad med. 






När vi kommit hem igen kom Evelina hit. Hon behövde moraliskt stöd vid tårtbakning till kollegorna och ser ställer jag såklart upp som. Regnbågsprinsess med smörkräm stod på menyn. Så det var bara att sätta igång. Vi bakade och donade i några timmar tills det var dags att göra kvällsmat. Evelina bjöd oss på grillad fläskytterfile, klyftpotatis och sallad. Sen vart det mello för hela slanten. Åååå glömde säga att hon fixade mina naglar, både händer och fötter, med gellack. Sååå fina är de, känner mig så fin och lyxig på något sätt ;-)





Evelina gjorde allt själv (undantag för vaniljkräm)!


Idag söndag vart det sovmorgon igen, jag och Lia somnade om på soffan mellan 9-11. Vi hade planerat att åka på loppis vid kl. 11 så vi vart lite sena, men det var ingen fara. Loppisen var ute i Hult och anordnad av min (och systers) vän Caroljna, och det fanns mycket även om vi var sena och det redan varit fullt med folk. Så roligt att det blir lyckat för dem. Jag fyndade en ja, vad ska man kalla det?!, en typ låg"skål" i metall som jag tänkte man kunde ha blomsterarrangemang i. Och sen en gammal fönsterkarm som jag tänkte snygga till och ha lite kort och prylar hängande i och upp på väggen i köket. Vi tog en liten fika där oxå, go kladdkaka och kaffe, innan vi for hemåt. 


Hemma igen kom Evelina förbi och slutförde tårtan med raffles-spritsning av smörkräm. Hon blev nöjd och stolt! Kul. Hoppas kollegorna gillar den. Sedan tog jag och Fidde en lite promenad till mor och far och sa hej och fikade lite innan vi trotsade regnet och gick hemåt. Sen har det varit soffläge resten av dagen, så skönt. 





De va di hele...







Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Wow va fin! Bra jobbat Eve och Lisabeth!! Blev dem inte nöjda med så är de knäppa😝!

2014-05-12 @ 20:14:29

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0