Min farfar

Idag är det 10år sedan du gick bort. 10år, helt galet, 10år utan barndomsberättelser vid eftermiddagsfikat, 10år utan "Vad har du på hjärtat?" när man ringer och 10år utan viftande på öronen. Min fina farfar, önskar så att du (och såklart morfar) fått träffa Lia och hon er. Tror ni hade blivit bästa vänner. Saknar dig, farfar.
 
Idag gick jag ner till kyrkogården och satte en blomma på farfars grav från mig och Joanna. Fick bli varsin vit ros från oss, tyckte det passade.
Det var ett sånt konstigt väder idag. Såååå varmt och skönt, nästan för varmt, när jag var ute och gick. Hade klätt mig alldeles för varmt så jag svettades så himla mycket. Och som jag skrev på instagram så verkade det inte som att Lia hade någon förståelse för detta. Hon gnydde som bara den i vagnen och så fort jag saktade in i backarna så började hon gny. Ingen bättre piska än dottern min. Jag var helt plask när jag kom hem, slängde av alla kläder och tog på oss klänningar för tänkte vi kunde vara ute och rensa ogräs meeeen då började det bli kallt och snart stod regnet som spön i backen, underbart att vi hann hem. ...och vilken otur att jag inte hann rensa ogräs idag heller.
 
 
 


 

Piskan på min rygg är så söt

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Papps

Kära Lisabeth, jag blir så stolt över din omtänksamhet o dina fina ord. Tänker också ibland på vad härligt det hade varit om han o Viktor hade fått uppleva sina barnbarnsbarn. Fäller en tår och ger dig en Jättekram.

Svar: Puss och Kram på dig!
Lisabeth

2014-05-19 @ 21:20:06
Postat av: mormor Inga-Lill

Jag kom också ihåg 10-årsdagen av Davids död. Körde förbi hans grav och såg de fina rosorna och "saknadskylten"

2014-05-20 @ 15:37:06
Postat av: Madde

Kram <3

2014-05-24 @ 09:48:41
URL: http://trollungen.forme.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0