Babymassage

Idag har vi testat babymassage. Familjecentralen i grannbyn har två gånger man kan gå. Det var lite mysigt men oxå jättesvårt att koncentrera sig på sitt barn när 5 andra mammor pratar med sina bebisar samtidigt. Sen är det vid den tiden när Lia brukar göra sin dagsbajs, och det hann hon inte innan vi åkte. Heléne sa att vi kunde ha på blöjan om vi ville, och det hade jag för säkerhetsskull och det var tur! Typ 10min in i massagen kom ett brak som hette duga. Hihi. Så jag gick ut och bytte och sedan fick hon lite hicka så en  liten slurk fick hon innan vi gick tillbaka igen. Så vi missade ju typ halva massagen, men tur det är nästa vecka igen. Då kanske Lia hinner bajsa innan, hihi. 

Efter massagen åkte vi en snabbis till rusta för att handla lite smått innan det var dags för lite mat hemma.

Efter maten stressade jag iväg till BVC där Lia hade 2månaders läkarundersökning. Var lite snävt i tid men kände att jag inte ville ta bilen när det var så fint väder, så jag sprang-gick ner. Såklart helt i onödan för det blir lite efter i schemat när läkarn är där. Så hann sitta och varva ner lite i alla fall.
Per (läkaren) gav Lia godkänt, men hon hade inte gått upp så mycket som hon brukar. "Bara" 50g sedan förra måndagen men desto mer på längden. Men vi tycker hon blivit mycket rundare om magen så börjar undra om det inte skiljer mellan vågarna på BVC, haha. Ja ja, hon äter ju, bajsar, och är nöjd nu igen så tror det bara var en tillfällighet. 

Nu ikväll var svärföräldrarna på födelsedagsfika och lite hockey.

Imorgon ska jag och Lia hälsa på hos grannen. Kul.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Mormor Inga-Lill

Förstår att det är mycket på gång.. På tal om vikten så hade hon ju nyss bajsat och Lia är ju ingen robot som man bara programmerar. Puss och kram

2014-03-13 @ 16:14:30

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0