Torsdag

Vilken dag. Börjar lite kämpigt med en bebis som inte ville sova mer men en mamma som behövde sova. Men vid 12.30 gav hon upp och vi kunde sova tills 15.30. Känns ju helt galet att sova så men tusan måste ju passa på när hon väl somnar. Hade ju planerat att gå på promenad med Ida vid 13, fick planera om. Haha. 
Vi kom väl inte ut på promenad förrän kl. 17 typ. Men ut kom vi och vi var väl ute en 45-50minuter och det var skönt att få lite luft. Tillbaka hemma så firade vi med en semla. 
Sen hängde Ida och Lia i soffan med Fidde och kollade på hockey medan jag fick en massa gjort. Inte så mycket kompishäng kanske men tror både jag och Ida var nöjda ;-)
Jag passade på att vika tvätt, städa i ordning, kolla försäkringskassan, förbereda för Lia's kvällsbad och plockade bort julgranen och alla adventsstjärnor och -stakar. Ja, det har kommit lite annat emellan så det blev jul länge här. Men jag älskar ju jul och julpynt så inte mig emot. Dock tog jag inte ner hela granen, det orkade jag inte med nu. Nu när vi har ett stort rum som typ är tomt och inte används så fick julgranen hoppa in där så länge. Får se om den hinner få av sig sina kulor innan nästa jul eller om den får stå där tills dess ;-) Kanske blir en regnig sommar så jag kan pyssla med det en dag, haha. 

Nu har Lia fått bada lite, så gott så. Jag och Fidde ska kolla på "En clown till kaffet" som vi missade pga hockey innan vi går och knyter oss för ikväll. 
Imon är det så spännande, då kommer de (ja vi hoppas det i alla fall, inte ringt återbud än!!) och installerar kassetten i öppna spisen. Kul! 
Jag ska gå till farmor och hälsa på.


Julen i ett hörn :-)



Vad har du på ♥ ?
Postat av: ormor JInga-Lill

Du är inte lik mej med julpynt, mitt åker ut dan efter trettondagen. Blev så glad när du och Lia kom hit Lilltösen var så söt.

2014-01-25 @ 14:34:36

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0