Tisdag

Vilken natt vi haft. Vi brukar annars vara dåliga på att lägga oss (och gå upp) i vettig tid men igår ställde vi klockan just för att vi inte skulle sova bort dagen och vi gick och la oss vid strax innan 23. Heja oss. Men kunde vi somna? NEJ! Vi (alla tre) låg vakna. Jag och Fidde var oroliga ett tag att Skorpan skulle vrida nacken av sig själv så som hon bökar fram och tillbaka och härsan och tvärsan. Men jag frågade min barnmorska idag, och hon sa att vi kunde vara lugna, haha.
 
Vid strax efter fyra i natt så blev jag så himla hungrig (jag vet att man inte ska äta på natten, men va tusan kan ju inte ligga med kurrande mage) så vi åt en liten picknick i sängen, macka, juice och yoggi. Sist jag kollade på klockan var hon strax innan 5 och sen vaknade jag av att Fidde skulle gå till jobbet och han hade nog också somnat runt 5. Jag brukar ju ha problem med sömnen, men att Fidde också låg och vred sig hör inte till vanligheten. Hoppas vi får sova ordentligt i natt, det behövs.
 
Jag hade som sagt tid hos barnmorskan idag klockan 9 och det gick snabbt. Bara lite prat, koll av blodtryck, lyssna på hjärtljud, mäta magen och känna lite. Nästa träff är 16e men jag tycker att jag borde fått en bebis då, men vem vet. Trodde hon skulle göra en sån där hinnsvepning idag, men det blir tydligen nästa gång. Efter barnmorskan åkte jag hem och tryckte på mig tens-plattor och massageprogram på axlarna och låg och tittade på alla avsnitt av "Alla är fotografer" innan jag somnade en liten stund.
 
Sen vart jag rastlös och åkte ner till Värnamo för att kolla om Erikshjälpen hade något fint att erbjuda mig men fann bara lite tallrikar. Letar ju fortfarande efter den perfekta kökssoffan, köksbordet och lite annat smått och gott. Men jakten går vidare.
 
Måste bara berätta att jag blev så glad häromdagen när Fidde (som annars aldrig brytt sig om inredning, bara vad det gäller att pika mig för att vara rolig och jävlas med mig) sa att han tyckte att hallen blev så mysig och att vårt hem börjar bli så fint. Han har ju fått stå för det mesta av utförandet av mina idéer (men också våra föräldrar såklart) så det är ju roligt om han gillar det han gör också ;-)
Men att han också i samma mening säger att hyllorna som tv:n står på faktiskt inte passar in i stilen! Halleluja!!! Jag har ju i princip velat bli av med de sen vi köpte dem, typ. De skulle vara provisoriska men sen har det blivit där som med kökssoffan, den perfekta möbeln har inte visat sig för mig. Eller kanske jo en del har jag velat köpa men då har det varit någon som inte varit så villig och hänga med och köpa och konka upp tre trappor. Vilket jag förstår, men nu alltså så känns det som om jag får med honom om jag skulle hitta den perfekta byrån.
 
 

Hyllorna jag skrev om... som förhoppningvis åker bort mycket snart!
 
 
 

 

Kände att jag behövde pigga upp mig lite idag, så jag slängde på mig en gammal julklänning så jag fick se lite färg. Kände mig lite fin.
 
 
 
Isa tror hon anländer nyårsnatten tillsammans med alla fyrverkeri.  Alltså 2014-01-01
Mormor Inga-Lill tror den 3 jan. 2014
Sofie tror 5/1
Fidde tror 2014-01-06 kl. 03:53
Eva-Britt tror 2014-01-07 kl. 04:30
Josefine tror den 7/1 klockan 11:53
Emilie tror 8/1 
Joanna tror 9/1 kl 04.39 alt 18/1 07:12 
Evelina tror 9/1 -2014 kl. 05.00
Anna-Maria tror 2014-01-09 kl 13.27
Mamma tror 2014-01-10
Ida tror 2014-01-10. Troligtvis på natten eller tidig morgon.
Sarah tror 2014-01-11
Per tror den 2014-01-12 kl. 05.25
Papps tror 2014-01-14 
Svärmor Mia tror 17 Januari
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Papps

Du är fin!

Svar: Tack 😘❤
Lisabeth

2014-01-07 @ 19:12:34
Postat av: mamma

Vi har den perfekta bokhylleskåpet eller varför inte en sekretär!!!!!!!!!!:-)

Svar: Nej! ;-)
Lisabeth

2014-01-07 @ 20:18:54
Postat av: Mia

Åhh du är riktigt fin Bettan

Svar: Tack 😘❤
Lisabeth

2014-01-07 @ 22:27:57
Postat av: mormor Inga-Lill

Vilken fin bild och snygg tjej. Du klär att vara gravid.Kram

2014-01-08 @ 10:49:26
Postat av: Moster Lena

Jag tror att bebisen kommer 14/1 - det fattas ju ett födelsedagsbarn då!

Svar: Jag tror det också och det skulle bara fint på något sätt tycker jag. :-)
Lisabeth

2014-01-08 @ 15:55:37
Postat av: Madde

Vad fin du är! Är avis på dig som snart får föda barn, världens häftigaste grej! :)

Svar: Tack!!! Ja det känns spännande, nervöst och pirrigt men det ska väl gå vägen ;-) Hoppas allt är med er och Lova är pigg.
Lisabeth

2014-01-09 @ 06:59:16
URL: http://trollungen.forme.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0