En vecka hemma

Idag har vi varit hemma en vecka med lilla skorpis. Känns som en evighet sedan vi kom hem på skakiga ben, men samtidigt som igår.
Dagen har spenderats mestadels i sängen, sova och mysa är standard nu på dagarna. Fidde jobbar halvdagar denna och nästa vecka, han valde att göra så för att vara hemma "längre" och det uppskattar jag. För han går inte och jobbar förrän kl. 11 och kommer hem vid 15-16-tiden, perfekt! För då får jag lite stöttning under natten/morgonen och så får jag öva på att vara själv på resterande dagen.
Som sagt så vilade jag och Lia mest idag. Det går ju att titta på henne i timmar, det är lite löjligt kanske men man får ju inte nog. Sen när Fidde kom hem så fick jag lite tid att baka en semledeg och lite mat. Semledegen blev en stressdeg, för jag visste inte hur mycket tid jag skulle få, så det blev en styv deg och alldeles för lite rundriven men men det blev några fula semlor av det som säkert smakar gott de också. Med sig hem från jobbet hade han med sig presenter från lite jobbarkompisar, så gulligt av dem. Ett gosedjur som spelar musik från Elin  och hennes man Kalle (Elin är Fiddes närmaste kollega och Kalle är en skolkompis till Fidde) och sen en fin outfit med body, klänning och dreggis från Marie & Åsa. Blev helt tårögd av deras tanke. Bild kommer i ett inlägg med allt fint Lia fått från nära och kära.
 
Igår vågade jag mig ut på en första promenad medans Fidde hjälpte sin bror att kakla (får ju ge igen lite efter all hjälp vi fått). Jag gick bort till mor och far där även syster och syskonbarnen höll till. Ville hade väntat på att få klappa sin lillkusin och vart väldigt stolt när man fick hålla henne och lillasyster samtidigt som tre paparazzis (syster, mamma och pappa) fotade som bara den. Jag fick middag där innan mamma och pappa gick med mig tillbaka hem igen. På kvällskvisten kom Ebba hit och hälsade på sin nya lillkusin, tror vi kommer få besök av henne ofta ;-)
 
 
En vecka gammal igår, då måste man ju vara finklädd i klänning.


Nerbäddad till max i vagnen inför första promenaden.
 
 
Kusinmys hos mormor och morfar.
 
 
Imorgon skulle hemmet invaderats av hantverkare som skulle installera en kassett i den öppna spisen, men till ingen överraskning så ringde de och sköt upp tills fredag. Hoppas det sker då och inte blir uppskjutet mer, men innerst inne så hoppas vi mest på att det blir gjort i Januari...
 
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Mamma

Oh vilka fina kort. Kan jag få dem😄

2014-01-21 @ 09:58:28
Postat av: mormor Inga-Lill

Oj vad mycket blogg Jag har missat, trodde inte där var något ännu!!!! Ser e-mailbilderna lite bättre, men dessa på bloggen har jag väldigt svårt att se. Lillstumpan är jättesöt så mycket ser jag i alla fall.

2014-01-21 @ 10:52:34
Postat av: Joanna

Underbar bild på dig och Lia❤️! Jättttttefin verkligen!

Svar: Tack 😘
Lisabeth

2014-01-22 @ 07:18:25
Postat av: adisa

oh så fina. och lille rufsen är så lik dig!

2014-01-31 @ 23:07:18

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0