Veckan som gått

I söndags var Evelina här och jag och Lia fick varsin Alla hjärtans dag-present. Jag godis, lia en mössa och dreglis med hjärtan på. Det blev soffhäng med pizza och pruttar, även en bebisbad hann vi med.
 
I måndags fick äntligen Anna-Maria och Felicia träffa Lia. De hade med presenter, de också, Lia är en bortskämd liten bebis. En jeansklänning och fina strumpbyxor till. Sen hade Anna-Maria gjort två fina pannband till Lia, jag hade önskat det när jag blev gravid för jag fick ett så fint av henne när jag fyllde år. Så vi matchar så fint. (Jag tar inte ut Lia i bara pannbandet på huvudet, var inte oroliga!!)
 
 
 
 
I tisdags kom äntligen killarna från Eldstaden tillbaka och fixade klart vår spis. Lycka på tisdag kl.15 när de var klara och allt och de hade gått lättare än de räknat med. Lycka även idag när sotaren Anna var här och gjorde en besiktning och stämplade godkänt på vår spis. Ännu mer lycka kommer det bli när vi äntligen kan premiärelda.
 
Igår blev lillskorpan en hel månad, det firade vi med ett besök på bvc och en semla på kvällen som Ida bakat till oss. Inför varje BVC-besök så oroar jag mig lite för hur mycket hon har gått upp. Jag vet ju liksom inte hur mycket hon får i sig och hur det är i förhållande till det som kommer ut ;-) Men hittills har hon följt sin kurva och till och med "medelkurvan" perfekt. Hon har gått upp 665gram på en månad och blivit 6,5cm längre.
Som sagt kom Ida på besök på kvällen och vi kollade på OS.
 
 

Lia är social i soffan under OS
 
 
Idag har vi inte gjort många knop, vilat och chillat framför tvn. Magknipen var bättre igår och idag har hon varit snäll så snäll igen. Natten till tisdag och onsdag sov jag och Lia på soffan för att jag skulle kunna halvsitta lite när jag ammar så jag kunde slappna av lite. Skönt men igår när vi vaknade så hade det blivit så varmt på kinden för skorpis så hennes hormonplitor hade fått sällskap av värmeutslag så hon såg helt brännskadad ut typ, stackarn. Men det värsta blossiga försvann när hon fått svalka av sig lite och varit lite naken ett tag. Hon har fortfarande många plitor kvar i  ansiktet men de är inte så röda.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mormo Inga-Lill

Tjusigt med likadana pannband på mor och dotter. I-fonen funkar jättebra

Svar: Skulle just ringa och kolla hur det funkat för dig ;-)
Lisabeth

2014-02-14 @ 14:54:51
Postat av: Papps

Blir varm i hjärtat av dina bilder. Kram!

2014-02-14 @ 23:40:52

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0