Gnällig fröken

Hela gårdagen och delar av idag har Lia varit gnällig, hon som annars inte brukar säga ett knyst. Det känns som om hon har lite magknip och inte riktigt vet vart hon ska ta vägen eller vad hon vill. Jag klagar inte, men det är jobbigt när man känner att man inte kan göra något. Igår ville hon till slut inte att vi skulle hålla i henne, gnällde och "skrek" bara, utan fick ligga ensam på soffan på magen och då blev hon lugn direkt och somnade. Annars vill hon gärna vara nära och somnar bäst på oss. Hoppas det går över snart, och att det inte är någon kolik-mini som börjar. 
 
Detta har gjort att vi har spenderat stora delen av dagarna i sängen tills Fidde kommit hem, för även om hon vill ligga ensam så vill hon inte vara själv verkar det som. Men men inte mig emot.
 
Fredagsmys i soffan blir det denna helg också. Dock får vi klara oss utan White collar då det var säsongsavslut förra veckan. Har ni inte sett den serien så vill jag tipsa om den!! Så bra. men vi får klara oss med bara På spåret ikväll. Lite smått avundsjuk på Fidde också för han är och bastar med pappa, jag är såå sugen på att hoppa i en varm bassäng och simmar några längder. Men det får vänta. Ska bli kul med babysim sen också, hoppas det passar och finns plats för oss om några månader.
 
Trevlig helg allesammans.
 
 
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Jag tror att lilla fröken har börjat få lite hull på armar o ben.

2014-02-07 @ 18:19:50
Postat av: Madde

Pluttan då! Lova hade också kolik-mini i början. Skrek samma tid varje kväll, påfrestande minst sagt.. Men sen en dag så bara försvann det. Jag brukade gå ut och gå så det "skumpade" eller ta in vagnen och dra fram och tillbaka över tröskeln. Eller ha henne liggandes på mage på mina knän och liksom "skaka" knäna. Babysim är sååå mysigt! Det var visst så många som anmält sig nu så de fick starta en extra grupp. Så det är nog inga problem sen att få plats :)

Svar: Det är lite konstigt för hon skriker inte bara på kvällen, utan hela dagen typ. Men det börjar bli bättre som tur är. Ja babysim ser jag fram emot så!! Hur vet man när det börjar så man kan anmäla sig och vilken ålder man ska gå?!
Lisabeth

2014-02-07 @ 23:47:20
URL: http://trollungen.forme.se
Postat av: mormo nga-Lill

Synd om lilla Lia och så blir man själv ledsen när man inte kan förstå varför de gråter eller ge någon hjälp. Men det går över när barnen lir lite äldre.

2014-02-08 @ 15:46:29

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0