Luciahelgen

I lördags var det Lucia. Jag började redan i november att sy en luciakrona i filt till Lia. Blev såååå nöjd med den. Tycker en tygkrona passar bättre än de i plast på "di små". Även att jag fick grymt ont i händerna av att sy den så var det värt det. Sydde även en stjärngossestrut i veckan till Ville, men tyvärr fick vi ställa in lussandet med kusinerna pga sjukdom. Men den sparar vi och plockar fram ett annat år.

Jag och Lia började i alla fall lussandet hos farmor vid 11-fikat och fortsatte sedan till mormor för att avsluta turnén i Vaggeryd hos Lias farmor och farfar. Tror vår lilla Lucia spred lite ljus hos de alla. Kvällen avslutades med hämtmat hos familjen "Lövnic".








Söndagen var en allmänt kaosdag som jag inte ens orkar gå in på, men ljusglimtar fanns även denna dag och det var när Isabelle, Madde och Lova kom på adventsfika. Så mysigt och precis vad jag behövde!! Vi smaskade i oss av alla sorters julgodis som jag gjorde förra söndagen med Anna-Maria & Felicia. Vi hade vårt årliga julbak, dsm gick bättre än någonsin och vi fick fram 5sorters godisar som vi var nöjda med.





Vad har du på ♥ ?
Postat av: Isa

Va? Har du sytt kronan själv?? WOW!! Vad duktig du är! Jag som tänkte fråga vart du hade köpt den!! Du borde öppna en butik ;)
Och tack så jättemycket för det mysiga fikat!! Precis vad jag behövde!
Kramar

2014-12-16 @ 10:02:33
URL: http://isabelleemilsson.blogg.se
Postat av: mamma

Härlig bilder! Ja lucian var så söt i sin krona!

2014-12-16 @ 11:05:28
Postat av: Papps

Ja, det är lätt att se hur glada alla blev av ert lussande. Mer Lucia till folket!!!!

2014-12-16 @ 20:43:19
Postat av: Alina

Fina bilder :)

2014-12-21 @ 09:50:30
URL: http://oncelikethis.blogg.se
Postat av: Robex Lundgren

finna bilder

2014-12-21 @ 09:59:00
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Stickan!

Åh, så otroligt söt hon är :-)

2014-12-21 @ 10:03:25
URL: http://syrum.blogg.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0