Dålig vecka

Det är ingen bra vecka på Videgatan inte. Ingen av oss är direkt på topp. Både jag och Fidde har åkt på en härlig böld-infektion. Vi har lyckats med de där jäklarna några gånger och de är fan inte nådiga alltså. En "liten" klump kan slå ut hela en själv. 
Igår var måttet rågat för mig. Jag bröt ihop. Hade så fruktansvärt ont, Lia var överallt och såklart väldigt gärna och klättrade där jag hade som mest ont. Fidde fick komma hem på lunchen och ta hand om henne medan jag fick gå in i duschen och andas ut, gråt ut och skölja av irritationen. På kvällen pysslade mamma och pappa om mig och Lia, bjöd på mat och donade. Så jag var nöjd och glad när jag gick och la mig. Meeeen då bestämde Lia sig för att vakna varje timme hela natten, aldrig hänt förr. Så både jag och Fidde var som zombies när klockan ringde. 
Men Lia var såklart jättenöjd vid klockan 7, sketonge!


Vid elva idag hade jag tid till läkaren för att kolla min bula. Allt gick snabbt och rätt var de var så låg jag på bristen och min armhåla blev nåldyna. Hua. Ska inte gå in på mer detaljer. Men chockad och väldigt lättad gick jag därifrån.

Hoppas det rättar sig till snabbt så vi kan pigga på oss här hemma och skakar av oss semesterlunket. För nu är ju faktiskt vardagen här!!! 

Snurrigt inlägg, men ett inlägg! "Var glad för det lilla" är mitt motto denna veckan.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

nåldyna bättre än en clementin ;-)

2014-08-16 @ 09:36:38
Postat av: mormor Inga-Lill

Stackars lilla Lisabeth, jag vet hur dom jäklarna känns, har varit värd till dem många gånger. Hoppas bara de har blivit bättre nu. Men då slår väl antibiotikan ut dej lilla stackare.

2014-08-16 @ 11:04:36
Postat av: Nasha

Hej! Nyligen upptäckt din blogg och gillar den. :) Vad är böldsjuka i armhålan btw? Blev lite nyfiken. :) Krya på dig!

Svar: Hej! Va kul att du hittat hit. Böldsjuka o böldsjuka, vet inte vad man ska kalla det. Men vi har fått bölder då och då som blir enorma, inga vanliga finnar om man säger så. De kan dyka upp lite var stans men oftast på sånna tokiga ställen. Men nu är det bra igen, så skönt. En kur Heracillin och tömning så är jag som vanligt igen.
Lisabeth

2014-08-16 @ 23:08:13
URL: http://callmenasha.blogg.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0