Dop dop dop

Hej å hå!
 
Nu var det ett tag sedan. Här planerar och grejar jag mest hela tiden inför dopet som snart är på antågande. Idag var prästen här och pratade igenom gudtjänsten och så bestämde vi psalmer osv. Det blir nog bra, avslappnat hoppas jag, han var rätt härlig prästen. Tydligen uppväxt här men flyttat härifrån när han var 19år, men nu återvände för att jobba här. Kul.
 
Det bakas en hel del. Det mesta misslyckat såklart, men förhoppningsvis är det la bara jag som märker det. Hoppas att det finns något till alla.
 
Sen är det ju det där med dopklänning. Fy tusan, jag har velat fram och tillbaka, fram och tillbaka. Som jag skrivit innan så har vi (läs: JAG) tre att välja mellan. Den jag hade, som min mormor stickat. Den Fidde hade, som hans mormor virkat. En från min farmors släkt, som jag tror pappa hade, som har snart 100år på nacken. Alla med varsin historia som ni förstår, alla superduperfina på sitt sätt. Men nu är det bestämt, no turning back! Avslöjar inte i bloggen, ni som inte vet får se på dopet eller på bilder efteråt. Men här kommer bilder på alla tre klänningarna i alla fall.
 
 

Min, den gamla och Fiddes
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Kan inte Lia göra som de gör på en del bröllop, byta klänning några gånger! :-)

Svar: Smart!!
Lisabeth

2014-04-18 @ 07:46:07
Postat av: Madde

Wow va fina klänningar! Nästan så jag vill döpa Lova för att hon ska få ha en sån 😆

2014-04-18 @ 09:18:51
URL: http://trollungen.forme.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0