Smygstart

Igår var jag och Fidde inne i stan och inhandlade det första inför renoveringarna som skall komma i huset. Det var mesta dels golv och tillbehör. Tre fulla vagnar så vi fick springa fram och tillbaka lite för att rulla fram alla vagnarna haha. Och stackars Fidde som fick lyfta närmare 40paket golv á 15kg/st först från ställningen på lagret till vagnarna, sen från vagnarna in i bilen och sen när vi kom hem från bilen in i huset (dock kom Rille och hjälpte till vid huset så han slapp bära alla själv). Tilläggas kan att jag försökte innan jag gav upp, jag är alldeles för klen. Men jag är stolt att jag orkade bära plankor i alla fall som vi ska ha som bröstpanel i hallen.
Efter byggmax och ikea så åkte vi till Odestrands för att hälsa på Villes lillasyster, men skriver om det i ett annat inlägg.
 
Så idag smygstartade vi lite. Jag har tänkt att satsa på hallen och köket först, medan Fidde kör golven. Trodde att jag lätt och smidigt skulle kunna skruva ner allt som var i hallen idag, men skåpet var alldeles för tungt för mig och sen var det lite el kopplat mitt i ett skåp så får vänta med det skåpet tills i helgen. Men fick lite hjälp av Emilie och hålla skåpet när hon kom upp med mat till oss, så bra så! Men medan jag väntade på att Fidde skulle sluta jobbet idag och jag inte kunde göra något i hallen så började jag att byta alla dörrknoppar i köket. Gjorde jättemycket bara det. I helgen ska jag sätta dit handtag på lådorna men man behövde en borr och det hade jag inte idag. Sen ville jag testa hur det skulle bli när jag målar kaklet så jag testade på en platta som sedan ska tas bort. Tror det kommer bli jättebra (med en annan pensel, såklart!!)
 
 

Fidde och Rille började att lägga fulgolv i kontorsdelen som kommer användas som förråd till en början, men som Fidde önskar göra till mancave om några år. Vi valde att börja där för dels kan det ju vara bra att testa någonstans som inte syns så ofta om det inte blir det bästa, men också så kan vi ställa in kartonger osv när vi flyttar upp sedan. Använda det som förråd direkt med andra ord. Vi valde Ikeas billigaste golv i denna delen, och vi kommer också ha det i datarummet inne i huset. Det är inte vackert, väldigt väldigt ljust men det får vara på de ställen där man inte hänger och där vi inte bryr oss så mycket om vad det är för golv. Till resten av huset blir det lite mörkare men inte för mörkt. Hoppas det blir fint.
 
  

Första plankan på plats. Blir väl lite färg på väggarna så småningom också.
 
Nehepp, datorn strejkar och vill inte lägga upp en bild på hur långt de kom idag någon timme. Får la återkomma senare men fortsättning av huspyssel.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Fidde

Inte för att skryta men man ser ganska proffsig ut!!!

2013-11-01 @ 10:48:40

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0