Min egen tvättstuga

Idag tvättar jag. Förhoppningsvis är det en av de sista gångerna jag gör det i detta huset! Jag kan säga att jag längtar enormt till min egen tvättstuga. Det trodde jag aldrig att jag skulle säga/skriva. Men så är fallet. Idag när jag gick ner så var det, som alltid, en vidrig lukt från de som tvättat innan. Ibland är det hemska tvättmedelsdofter, djurdofter eller som idag ingrodd rökdoft som hänger kvar i tvättrummet, torkrummet och torkskåpet. Ingen doft jag vill ha på mina kläder men vad kan jag göra? Ingenting. Det är även skitigt och dammigt i varje hörn, ingen som städar, nej inte jag heller. Så ja, det ska bli underbart att ha en egen tvättstuga, med min egen tvättmedelsdoft och inga andras tider att ta hänsyn till. Jag ska också inreda den till den finaste tvättstugan så det är "roligt" att vara där. I tanken så ligger det ingen ostrykt tvätt eller annat och skräpar, meeeen känner jag mig rätt så kommer det la se ut som hej kom och hjälp mig och dörren kommer alltid vara stängd. Men drömma kan man ju alltid.
 
 

Så här ser tvättstugan ut nu, men den ska göras om en del när pengar och tid finns.
 
Drömmen och inspirationen är sbergs underbara tvättstuga.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Fidde

Din "Egna" tvättstuga låter ljuvligt i mina öron, Keep up the good work girl!!! ;)

2013-10-24 @ 16:14:18

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0