Nya bilder

Här kommer lite snabba bilder på de förändringar som gjordes i helgen. Tar en liten paus i packningen för att uppdatera lite.
 
 
 
Fiddes pappa och bror fixade tapeten i vårt sovrum i torsdag och fredags
 

Jag och Emilie har målat en massa lister till alla rum.
 
Det gamla kaklet i köket som nu är nedtaget...
 ... denna fina tapet dolde sig bakom och var väl ursprungstapeten i köket. Känns som det var en hel del mönster
  samtidigt i detta kök när det begav sig. =) 
 
 
Mamma och pappa kämpade hela lördagen med en jättejobbig tapet, men svår mönsterpassning men de lyckades bra och hann nästan helt klart i hela köket på en dag. Heja heja.
Så ser det numera ut, minus kaklet. Matchade bra annars, va? ;-)
 
Kökstapeten i närbild. Boråstapet från kollektionen Silent Nature.
Rille snickrade ihop hatthyllan efter mina önskemål. Dock ska vi såg till hörnen så de blir runda, måla den i samma färg på panelen och så småningom när jag får spraya ska jag spraymåla krokarna i någon mässing-koppar-guld-aktigare färg. GIllar inte smide.
 
Väggarna i sovrummet, färdigtapetserat. På den otapetserade väggen kommer det en liggande panel så småningom.
Så härligt när det kommer nytt, vitt mot de gamla fönsterkarmarna. De ser riktigt gula ut och de kommer få en omgång färg längre bra också. Tapeten är från rusta.

Igår när jag höll mig hemma, så sågade svärfar sönder väggen där den gamla vattenskadan varit. TIlläggas ska alltså att det inte är en färsk skada, men jag tycker minsann det är lika surt för det. Nu har de lagat den med ny skiva och spackel. Idag ska det slipas, primas och kanske hinns det sättas någon platta. Spännande.
 
 Så fint kommer det bli sen.
 
Emilie och Rille målade ett första lager vit färg i skorpans rum igår, medan FIdde...
...fortsatte skrapa den jäkla väggen i vardagsrummet. Han var inte hemma förrän strax efter kl. 23 igår. Men vad rent och snyggt det var på väggen när jag var och tittade idag. Han är så duktig!!
 
 
Nu måste jag fortsätta packa. Håller på och försöker få ner badrummet i kartonger, fan vad skräp man samlar på sig!!
 
 

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0