Det blir inte alltid som man tänkt sig!!!

Nej! Det blir det inte. Slutet av veckan och början av helgen började bra med tapeter som kom upp i vårt sovrum och köket. Skorpans rum som blev slipat fint och fick en väv som skall målas. Hallen är klar så långt att vi inte behöver göra något mer där innan vi flyttar in. Dock fick vårt sovrum en helt annan tapet, som jag skrev i ett annat inlägg, än vad tanken var från början och den har inte riktigt växt till sig på väggen, ingen kärlek där än alltså. Men man kan inte gilla allt.


Men klart det inte ska gå så lätt överallt... Jag tänkte jag skulle börja måla kakelplattorna i köket och då ser vi att många av plattorna sitter löst och de lossnar när jag torkar av dem. Så då fick vi ställa oss till om vi skulle bara fixa och sätta tillbaka dem eller ta ner och sätta nytt. Efter många om och men så valde vi att köpa nytt kakel för, visst det behöver bli jättedyrt men det tar tid men sen samtidigt, ska vi sätta tillbaka de gamla plattorna och sen måla dem 2-3gånger innan de bli bra så kändes nytt ändå bäst.

Sen började vi riva ner tapeten i vardagsrummet för att se hur lätt/svårt det skulle vara och om vi (läs Fidde) skulle behöva slipa där oxå för i så fall vill vi ha det gjort innan vi flyttar in alla möbler. Meeen denna tapet var såklart den värsta i hela huset och gick inget vidare att ta ner. Vi fick några rejäla bryt igår, men idag efter att jag, Fidde, Emilie och Rille ägnat hela dagen åt att dra ner det mesta så skulle Fidde & Rille slipa för att se resultatet. Vilket inte var så bra, det kommer aldrig bli jämt så nu vet vi inte vad vi ska göra riktigt. 

Sen när Fidde idag skulle ta ner allt kakel i köket så upptäcktes en vattenskada vid vattenkranen och det var droppen för mig. Tappade all ork och lust idag och bröt ihop. Just nu skiter jag i allt vad renoveringen heter. Kommer hålla mig borta så mycket som möjligt i veckan och packa ihop lägenheten istället (det måste ju göras också) för jag orkar dels inte göra så mycket och blir bara stressad och ledsen när jag är där.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Fidde

Lilla stess-Bettan. =D Nu är det ju inte så farligt plus att det är en gammal vattenskada som vi bara ska rätta till. Men visst är det jobbigt med lite motgångar ibland. Puuusssss!!!!

2013-11-18 @ 13:07:00
Postat av: Emilie

Ja alla motgångar får ju t.o.m mig att sucka. Jag som inte ens ska ha det sen. Bra beslut att hålla dig borta. Man vill ju kunna längta att flytta in. Det kommer säkert ordna sig i veckan, även om det känns motigt. Hang in there Bettan!

2013-11-18 @ 13:37:15
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0