Trysil

Förra veckan var det skidåkning varje dag som stod på schemat och vi alla överlevde utan några större skador. De första dagarna var det lite blåsigt och disigt på fjället, och för jäkla kallt men jag tryckte på mig två underställ och fyra tröjor tror jag så jag höll ut. Sista dagen så var det underbart väder, sol och klarblå himmel. Härligt med ett sånt bra avslut för på fredagen när vi åkte hem var det inte så roligt väder igen.
 
Man håller igång minsann hela dagen. Jag gick upp klockan runt 7.30 varje morgon och bakade frallor till frukosten, vissa mer lyckade än andra. Vissa dagar hade jag med en liten hjälpreda också som gärna smakade lite deg, haha.
Efter all goefrukost och påklädnings-rutiner så var vi vid si så där 10-tiden oftast nästan klara att gå ut i backen. Sen svischade vi på i backarna fram till 12.30-13-tiden då var det hemfärd för lunch som typ stod på bordet varje dag när vi kom hem, det är service det. Sen lite kaffe på det och ut i backen igen tills liftarna stänger vid halv fem. Sen duscha, ev. basta, laga kvällsmat och sen tv. Canasta och speltraditionen var det ingen som orkade med i år, tror att reglerna blev för invecklade förra året så ingen orkade sig på det. Haha. Vi som köpte nya kortlekar på vägen upp också. Varje kväll innan kl. 23 tror jag alla sov gott, haha.
Jag råkade starta en ny tradition också på tisdagen med att göra paj till fikat, inte så lyckat kanske för vi blev ju såklart "tvungna" att göra det resten av veckan också. Haha. Så med större portioner mat än vad jag annars äter, godis, cola, chips och paj (typ) varje dag så vet jag inte om jag kommer hem med mer plus på vågen än minus. Men vad gör väl det, kroppen har ju rört på sig i alla fall det känner man ju, herregud vissa dagar visste man ju inte om man skulle kunna ta sig ner från våningssängen. 
 
Lite bilder kommer också men det blev inte så många i år och de som blev är mest på en liten parvel som busar, stojar, styr och ställer men han är bra goe. (Men jag har försökt att få till en liten variation här i alla fall) Bättre underhållning får man leta efter. "Arga leken" var kul och lektes varje dag, Ville skriker ett namn (när vi satt runt bordet alla samlade) och så tittade man på honom och så fick man den här härliga minen tillbaka. Inte att leka med alltså... Haha.
 
 
 
 

Duschkabinen funkar som underhållning och lite lugn och ro för oss andra ;-)


Dis, moln och blåst - måndag, tisdag och onsdag


Sol,sol, sol och blå himmel - Torsdag


Ville får teståka lite på mammas och morfars skidor.


Pappa fotograf


Pappa fotograf


Ölpaus i backen




 
Fidde blev med egna pjäxor och skidor på resan också.
Nöjd man kan va, dock hanns de inte provåkas men det ska de väl hinnas med i helgen.
 
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Hihi vad kul

2013-03-26 @ 19:10:25
Postat av: Joanna

Hehe, blir ju nästan rädd varje gång man ser busen göra arga blicken! Fint inlägg om en härlig semester!!

2013-03-26 @ 21:01:16
Postat av: Papps

Härliga bilder från en härlig semester. Tack!

2013-03-30 @ 16:26:12

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0