Julmys

Idag hade vi ännu en effektiv dag, som höll full rulle hela dagen. 

Började med ett barnmorskebesök vid 11, det sista innan beräknat. Det mesta var okej men min barnmorska var inte nöjd med mitt magmått. Hon mätte och mätte och mätte ;-) Jag som tycker jag börjat få stor mage och känner att den är lite i vägen nu. 
(Förlåt, ni som haft stora magar och under lång tid. Men jag hade mitt helvete med illamående och kräkningar från början tills för ca 1,5 månad sedan. Så att jag börjar känna mig otymplig nu i v.38 är jag helt okej med.) 
Ja efter säkert 20 "dåliga" mått så bestämde vi att hon skulle ringa jouren för att försöka hitta en ultraljudstid snarast, för det tidigaste hon fick upp på datorn var den 8 Jan och det är ju 4 dagar efter bf så kanske inte så aktuellt. Så jag fick gå hem så länge. 

Under tiden jag var hos barnmorskan hade jag fått ett samtal från en av blomsterhandlarna i byn om att vi (jag och Fidde) fått en blomma att hämta ut. Så nyfiken och spänd på vem det var i från åkte jag direkt från vårdcentralen dit för att hämta ut. Försökte verkligen lista ut vem det kunde vara ifrån och hade i mina vilda fantasier aldrig kunnat drömma om att avsändaren var den som den var. Det var ett av barnen till mannen vars hus vi köpt. Han som bor i byn och som vi haft mest kontakt med. Så oväntat men så gulligt tycker vi. En stor julgrupp med jul- och nyårshälsning och ett lycka till med huset. Så fint. Blir till att ringa och tacka och bjuda in till fika snart.





Blev så hiskligt trött efter jag ätit så jag la mig för att vila tills Fidde skulle komma hem. Väcktes av telefonen och det var min fina barnmorska som ringde och berättade att hon bokat in oss på ultraljud på söndag kl.9. Så skönt att det inte behövde dröja så länge och att det sker innan jul! Fidde kom hem precis när jag lagt på och även fast jag var helt groggy av det uppvaknandet så åkte vid direkt till mamma & pappa för att hämta badrumsmöbler som vi fått av dem men som vi inte orkat hämta. Men nu (eller för någon månad sedan egentligen) har de tröttnat på att ha dessa stående i vägen. Så vi lovade att de skulle vara borta tills de kom hem från semestern. Passade även på att hämta torktumlaren som vi fått köpa av mormor när vi ändå hade bil så det vart några turer fram och tillbaka i byn idag. 

Väl hemma så kom Joanna med familj på fika innan de skulle till Pers syster på mat. Joanna hann att göra en juleskumfudge när hon var här. Vi har båda läst och hört att den skulle vara sååååå god. Men det tyckte inte vi. Fy vad besvikna vi blev. Äter hellre juleskum och vit choklad var för sig!! 

När de gick vidare så fick vi fart med sakerna vi planerat för dagen. Eller jag piskade på Fidde att hjälpa mig att få ordning på vardagsrummet. Så listerna kom upp (till viss del), lampan byttes till en av våra egna, dock provisorisk tills vidare, mattan och soffbordet kom på plats, gardinstången skruvades upp och gardinerna sattes upp ostrukna (provisoriskt) för att se hur det skulle bli. Sen byttes även en lampa i köket innan Fidde fick ledigt och gå på innebandy. 

(Nya ordet var visst provisorisk ;-) hihi men det är ju lite så med allt just nu. Vi får ha de saker vi har sedan gammalt tills vi vet hur vi vill ha det och vart vi vill ha allt, vad som skall bytas och vad som behöver inhandlas).

Jag hade kvällen räddad av Evelina och Ida som kom förbi på kvällsfika och umgänge. De hjälpte mig sätta upp julgranen med allt vad det innebär. Evelina klagade över att jag hade så många julkulor så vi avslutade med att räkna alla och slutade på 160st, med stjärnan. Jaaa, det är kanske många men va fint det är. Älskar min gran! Sen däckade vi alla i soffan och tjötade med "På spåret" på svtplay i bakgrunden. Så mysigt, kändes som gamla tider när det var ett ganska typiskt fredagshäng. Snacks, snack och soffmys.




När de gått så passade jag på att ta tillvara på den sista energin som fanns kvar och packade bb-väskan så långt jag kunde, vek och tog hand om tvätt och småpysslade i köket med disk och förberedelse av knäckebrödsbak inför imorgon. Sen kom Fidde hem och nu är det dags att sova för energin är slut och klockan mycket.


Japp det var den fredagen det. Imorgon väntar mer småpyssel här hemma innehållande mer gardinstänger, lister och målning men även besök av Adisa och Clara & Erik. Så kul. 

Mer bilder på hur vardagsrummet ser ut för tillfället kommer så småningom. God natt!!


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamms

Taaadaaa

2013-12-21 @ 23:38:01
Postat av: mormor Inga-Lill

Det var ju inte lite du har jobbat med, de sista dagarna. Hoppas allt är bra på söndag. (idag) Kram.

2013-12-22 @ 14:15:55

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0