Julafton

Så var julafton förbi igen. Dagen kändes ändå lång trots att jag slumrade till som bara den på förmiddagen innan vi skulle till Fiddes familj.
 
Vid strax innan 14 var vi på Dammgatan och dukade upp all julmat. Nog första dagen som jag känner att jag "äter för två"! Har nog aldrig ätit så mycket som jag gjorde igår, och då äter jag ändå inte av allt. Hann att se lite på Kalle och såklart "Kan du vissla Johanna" innan tomten valde att titta förbi. Han gjorde ett kort stopp, då han hinner ju inte med alla annars =) Men alla barnen hann att få varsin julklapp i alla fall av honom. Sen tog Tilda & Linnéa (Fiddes brorsdöttrar) vid julklappsutdelningen och det gjorde de med bravur. Jag och Fidde fick vad vi önskat oss, en brevlåda. Men även en ny vimpel till vår kära flaggstång (hatar den) och Skorpan fick en outfit av Hammarötomten. Alla nöjda och glada.
 
 
Efter alla klappar var öppnade och det lugnat ner sig lite så packade jag och Fidde ihop oss och åkte mot Skillingaryd. Vi lyckades tajma så himla bra med syster och familj, de kom bara några minuter innan oss. Tomten hade varit där och lämnat alla klappar redan så Ville fick dela ut de som fanns, med hjälp av mormor och morfar. De flesta hamnade såklart i hans hög, även om vissa hamnat lite fel ;-) Vi alla vuxna fick en uppmaning när vi fick våra paket, Ville hytte med fingret i högsta hugg och sa "INTE ÖPPNA NU!" "SEN!". Va vi skrattade. Det kom helt spontant till en början men när jag skulle få med på film så slutade han såklart.
 


Fidde och Per vart väldigt nöjda med sina paketer. De brukar få matchande av sina svärföräldrar men i år gick de lite väl overboard kanske ;-)
 
 
Efter julklappsutdelningen åkte julbordet fram igen och återigen åt jag så magen stod åt alla håll. När alla nästan ätit upp så kom en liten man och kollade allas tallrikar för att se om vi ätit färdigt så vi kunde dansa runt granen. Det var inte igår man dansade runt granen. Herregud, kommer ju knappt ihåg några sånger. Men nu har man ju räddning i form av spotify, hrm. Ville tyckte tydligen inte om våra röster utan ville ha igång det i bakgrunden. Några varv blev det innan jag hoppade av. Ville, mormor och morfar orkade ett tag till.
Sen var alla trötta och fastnade i soffan resten av kvällen.

En toppen dag på alla sätt. Så tacksamma för alla fina presenter vi fått!! Idag tar vi det lugnt ett tag tills farmor, farbror och mormor kommer på fika tillsammans med hela min familj. Vill att de ska få se hur det ser ut här, och det är lika bra att passa på när det redan är fullt ös överallt. 
 
Hoppas alla som smygläser här haft en lika bra julafton som vi haft. God Fortsättning!!

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Papps

God Fortsättning själva och tack för kaffe o godis.

2013-12-26 @ 23:21:18

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0