Jul i vårt hus

I vårt hus! Vårt eget hus, helt sjukt. Gör ett litet inlägg här medan fudgen står och puttrar på spisen. Lite har jag kvar på listan innan jag kan vila och det är lite julefrid här i huset. Lite julgodis som ska bakas (varför bakar jag så tidigt varje år, aldrig något kvar till julafton!!!), köttbullar ska rullas, klapparna ska slås in och lite ärenden på byn står på schemat idag innan vi får besök av Fiddes äldsta bror med familj som vill ta sig en husesyn. Sen blir det till att kila iväg till femkampen en sväng och säga "Hej och välkomna hem" till mor och far och lämna köttbullar och klappar så slipper man tänka på det imorgon.

Har inte pyntat och julpysslat så mycket som jag hade önskat men är överlycklig över att jag fick hjälp med granen för ingen jul utan gran känner jag. Lite tomtar har kommit upp också men det är en brokig skara som inte passar ihop så det får ändras till nästa år, men i år får de står framme så det känns lite juligt.
 
Tänkte lägga in lite bilder på hur vardagsrummet ser ut för tillfället. Nu när matta, soffbord och annan lampa kommit upp. Även lite julpynt. Nu känns det bättre med vardagsrummet, nu när det börjar se lite hemtrevligt ut, dock så är jag ju så ivrig och vill att det ska vara som jag vill direkt, meeeen det går ju inte för det innebär ett lite för stort projekt just nu, och vi har annat som är viktigare att ta tag i och förbereda för. Och det finns inte pengar att lägga på inhandlade av ny lampa, nya hyllor och annat dekorativt såå det får vara så här ett bra tag tills allt annat är gjort.
 

 
Börjar likna ett hem i alla fall. (Det vita i spisen är bara foam jag har när jag målar om spisen)

Älskar min julgran med alla 160 pumlor ;-)
En härlig blandning av billigt och lite dyrare.
Inhandlade på allt från Rusta och ÖoB till Harrods i London!
I glas och i plats, glittriga och släta, kors och kronor, runda som avlånga.
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mormor Inga-Lill

Jag tycker det ser jättefint ut. Men vad har du för slags ljus i granen, de ser ut att vara riktiga stearinljus. Vackra.

Svar: Nej då det är ljusslinga, men de har lite utseende som stearinljus. Tack tack, du är snart välkommen på besök. :-)
Lisabeth

2013-12-23 @ 14:54:16
Postat av: Papps

Allt ser jättefint ut. Va glad man blir!

Svar: Tack tack! Det börjar ta sig :-)
Lisabeth

2013-12-23 @ 23:17:08

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0