En dag i full fart

Ja det var länge sedan jag hade ett sånt späckat schema en söndag.

Börjar med att åka förbi mormor och gratta henne på födelsedagen med blommor. Tyvärr bara en snabbvisit men får bli längre i veckan.

Anledningen till brådskan var att Anna-Maria och Felicia skulle komma vid middag för att julbaka med mig. Vi är alla duktiga var och en för sig och lyckas med vad vi bakar men när vi alla tre bakar samtidigt så blir det lite som ordspråket "ju fler kockar desto sämre soppa". Vi misslyckas lite här och var, men kul har vi och vi får umgås vilket vi tycker är huvudsaken. Men marshmellow blev det i alla fall och klubbor blev till kulor som smakar gott. Sen misslyckade mintkyssar men de går och äta men ska helst inte tittas på. Men jag är van, vissa år går det bra och vissa går det bara inte. Konstigt.
Lite senare var det som luften gick ur oss, vi blev slöa och bara satt och stirrade vid köksbordet. Men efter ett tag fick vi fart och började planera målningen i skorpans rum som Felicia ska hjälpa oss med. Ja, jag och Anna-Maria får väl assistera lite oxå men konstnären Felicia får stå för småpillet med penseln. Ska bli så kul när det arbetet sätts igång. Blir väl förhoppningsvis i mitten på januari kanske. 

Efter julbaket så hade jag och Anna-Maria bokat biljetter till Hunger games-tvåan. Så kul att se den, varit så spänd på den. Även att man vet vad som skall ske så är det kul att se hur de gjort allt man själv byggt upp i huvudet. Längtar sååå tills trean.

När jag kom hem så skulle jag ta lite kort på vardagsrummet för att skicka på bild till syster. Så märker jag att Fidde, under tiden jag var i stan, spikat upp bröstpanelen i andra hallen, nästan helt klart!! Så imponerad och glad jag vart. Trodde att han hade en välförtjänt paus från allt denna helgen, men icke. Så kul.

Nu är jag helt slut och ska inta sängen.

I veckan väntar sista föräldrautbildningen, visning av förlossning, sista barnmorskebesöket innan beräknat datum och lite annat smått och gott.



Julbaket



Vardagsrummet har fått golv, soffa och tv. Spisen har blivit helvit.


Bröstpanelen i hallen

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Mamma

Ni är så duktiga👍

2013-12-16 @ 12:48:23

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0