4 december

1 månad till bf idag!!! Galet. Vart tog månaderna man behöver för förberedelse vägen?!?! Det får bli månaden av förberedelse istället. Nu har jag kommit igång och tänka på att jag ska förbereda mig i alla fall. Jag har tvättat upp i princip allt som skorpan ska ha på sig, sova i och vara i närheten av, typ. Igår bäddade jag vagnen och skruvade på spjälsängen så den är i rätt läge. Idag tänkte jag bädda spjälsängen, (för er som tar anteckningar ;-)). Dock står den i ett annat rum men den kan stå färdigbäddad där så länge tills vi blir klara med vardagsrummet och skorpans rum inte längre verkar som tv-rum. 

Jag och Fidde sover numera med gosedjur och filt i sängen också för att dofta av oss lite så skorpan känner igen sig. 

Idag på morgonen var första föräldrautbildningen för oss, kanske i det senaste laget men det blev påkommet lite sent så nu blir det intensiva veckor med utbildningar hitan och ditan. Vi var de som hade "tidigaste" bf, men det vet man ju inte vem som blir först. 
Vi ska till socialen idag för att bekräfta faderskap också så vi har det gjort. Blir ju så när man inte är gifta så måste man gå och berätta vem som är far. Vanligast är att man gör det efter barnet är fött men eftersom man kan göra det innan och efter att jag pratat med min fina vän (och snart socionom) Sarah om detta så vill jag hemskt gärna göra det innan. Känns tryggast så, även om det inte fastställs förrän barnet är fött såklart, men då behöver man inte vänta ytterligare osv.

Annars så pysslar jag väl mest här hemma. Tar och flyttar på lite saker hit och dit och försöker göra huset till ett hem så gott det går. Långt kvar men sakta men säkert så. Har som projekt att fylla frysen med fikabröd också. Hann baka morotskaka och dumlekakor igår. Det blir fulkakor, ingen som kan tro att en "konditor" gjort dem haha men men, jag är bara glad så länge jag orkar baka något och få saker gjort. Har lite till gott som står på bakningslistan som jag ska fortsätta med i veckan varvat med uppackning. 

Nu ska jag vila en liten stund innan jag ska hämta skorpans pappa för att ta med honom till socialen ;-)


Lilla garderoben med allt från klänningar till filtar och spytrasor. Allt är verkligen inte nytt för den som undrar, största delen har jag fyndat på tradera för mindre än hälften av ordinariepris. Toppen det där, bebiskläder hinner ju inte bli slitna heller så de ser ut som nya. Sen har jag fått från Sofie och lite av mina egna kläder. Sen kommer skorpan att ärva mycket av kusin Elli oxå ;-)
...och stackars skorpan om du mot förmodan skulle komma ut som pojk, då blir det mycket rosa och gulligt för dig den första tiden ;-)


Här kan man väl va? Va? Såklart inte den kudden från start men men. Ser väl mysigt ut? Vagnlakan-setet är också ett traderafynd. En som syr egna och säljer för en helt okej peng. Jag har planer på att sy en egen "vagnmobil" också, när jag nu ska hinna med det... vet i katten. Men men.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Isa

Åh vad mysigt. Och vad snabbt det gått!! Kan knapp tro det, trodde du har halvvägs typ ;)
Kraaam!

2013-12-05 @ 11:23:51
URL: http://isabelleemilsson.blogg.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0