Tårtdecor's tårtutställning

I lördags åkte jag tillsammans med Anna-Maria och Felicia (två från skolan) till Kungälv och Tårtdecor's tårtutställning. Så himla skojig. Visst en del var mindre vackra osv. men många var fina men inga direkt WOW sån ska jag göra men man (jag) fick mycket inspiration och idéer. Många var inte heller så realistiska, alltså många av dem går inte att göra med riktig fyllning tror inte jag men men.
 
Sen hade tårtdecor nyöppning av deras butik också och det var i samma lokal så det var myyyyycket folk som skulle handla. Jag handlade inte så mycket, jag blev för dumsnål, men jag blev grymt nöjd med mina inköp. Bäst var nog en bok med massor utan grunder i, allt från spritsning blomtillverkning och lite basrecept.
En rolig grej med butik och mycket folk var att när vi kollat klart på en del tårtor så tittade vi i butiken och så pratde vi lite högt om att kanske ta en nummerlapp men sen så bestämde vi oss att vi skulle titta vidare ett tag...men så säger en kvinna "Jag skulle nog råda er att ta en nummerlapp ändå" men jag svarar att vi ska titta lite mer och så "Men jag har stått här i över en halvtimme och det har gått 4 nummer" Jaha okej, så vi bestämde oss för att ta nummer ändå och de nummer jag fick tag i var 88, 89 och 99, och då betjänade de nummer 22. Sååå det var väldigt snällt av henne att säga till oss om det för det slutade med att när vi tittat klart på både tårtor, butik och fikat så fick vi stå kanske en tjugo minuter i kö. Då hade vi hållt i våra lappar i 1,5timme... Detta var vid kl. 14 och jag hade nummer 99 och de skulle ha öppet i 3 timmar till och jag tyckte jag hörde någon som hade över 200 i nummer när vi gick så jag undrar om de verkligen hann att betjäna alla. Haha.
 
 
 
Här kommer lite bilder från dagen:
 
 
 
 
 
 
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Emilie

wow vilka tårtor, nästan så man blir sugen på att gifta sig för att få sån fin tårta :)

Svar: Ja men eller hur!!!! Do it, " ...we going to the chapel ... and we're gonna get maaaaarried..." ;-)
Lisabeth

2012-09-24 @ 20:42:11
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0