Känns om helg imorgon

Ja det gör det numera på onsdagar, eftersom skolaveckan är "slut" då.

Denna veckan har jag varit som i en bubbla. Jag har ingen energi eller inspiration längre, allt pga trassel och oro.
Hela helgen oroade jag mig för om och när jag skulle få reda på provsvaret och huruvida det skulle påverka ännu en vecka i skolan. Men i måndags direkt på morgonen fick jag svar och det var såklart helt OK!!
Denna vecka har varit väldigt lugn i bakväg, det har bara pysslats med marsipanfigurer och fruktchips och flarn. Jul-&halloweenfigurer i marsipan fick alla som projekt i veckan. Själva uppgiften i sig är inte stressig, svår eller jobbig men att känna att jag "fjantar" runt en hel vecka innan jag eventuellt skulle sluta veckan därpå gjorde att allt bara kändes meningslöst och fruktansvärt stressigt. Men igår fick jag reda på att jag har åtminstone 4veckor kvar, eftersom jag kom in på kursen "Choklad och konfektyr", men inte mina två andra kurser men min lärare var så snäll och sa att jag får åka "snålskjuts" och vara med på de lektioner som ingår i de kurserna så får jag det också.

Så lite stress har lagt sig, och det är skönt med måste få upp energin och inspirationen för den är verkligen på noll. Jag och en tjej som läser samma kurs skulle planera nästa vecka och vilka praliner vi skulle göra men jag kunde inte fokusera för fem öre, så det känns tråkigt. Men det löser sig. Kul ändå att få göra något TILLSAMMANS med någon, har jag gjort saker själv hela tiden och aldrig direkt varit på samma nivå samtidigt som någon.

Skriver inlägget på mobilen så sorry om det blir väldigt oförståeligt, och blajigt.

Igår gjorde Anna-Maria sitt konditori-slutprov, och idag fick hon diplom och blomma. Känns jättekonstigt att man inte kommer se henne i skolan mer, likadant som när Felicia slutade. Men jag hoppas vi håller kontakten som nu och umgås ändå, det vill jag tjejer!!! Och Zuni slutar nästa vecka och sen är det Sanna 2-3veckor efter och sen jag... Usch så sorgligt. Sen innan sommarn har vi blivit ett tajt gäng och som sagt det är trist när folk slutar hela tiden :-(
Men idag för att fira Anna-Maria så gick vi och fikade och Josefin kom också (som slutade under min praktik) jättekul och trevligt.

Verkligen sorry för detta dravel haha. Sluta hit och dit...

Men just det, vi fick in en fågel i bageriet i måndags också som orsakade lite kalabalik. Och för andra gånger på en vecka fick vi utrymma våra lokaler pga brandlarm, första gånger på "allvar" och inte så farligt men andra gången bara test. Men det slår mig varje gång hur oseriöst man tar det varje gång, "det är bara övning jag ska bara hämta jackan", tänker man. Så dumt!


Bjuder på lite bilder nu istället, mina marsipanfigurer och Anna-Marias slutprov




Vad har du på ♥ ?
Postat av: Isa

Åh vilka fina bak- och marsipanverk! Ni är såå himla duktiga! Jag har fått hem mina grjer nu, spritsar och utstickningar, haha, men jag har inte användt något än. Vet knappt inte hur man gör ju! Haha!

Förstår att det känns jobbigt och konstigt när folk slutar hit och dit, särskilt när man kommit varandra nära! Men det kommer gå bra, jag är säker på att ni kommer hålla kontakten :)

Kämpa på bara! Kom ihåg att du är en inspirationskälla åt oss andra, som inte har samma handlag när det kommer till pynta och dekorera bakverk ;)

Stor kram!

Svar: Stort tack, Isabelle, blev jätteglad av din kommentar!! Ååh vad roligt! Du får ta med grejer hit så kan vi pyssla tillsammans =)
Lisabeth

2012-10-25 @ 10:11:05
URL: http://isabelleemilsson.blogg.se
Postat av: mormor Inga-Lill

Roligt att det äntligen fanns något på din blogg!!!!Och jag beundrar alla marsipanfigurer och Anna-Marias bakverk. Skulle vara roligt att kunna åstadkomma bara hälften så fina. Kram.

2012-10-25 @ 11:21:04

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0