Choklad & konfektyr

Denna veckan har jag börjat kursen Choklad & konfektyr. Så i fyra veckor kommer jag pyssla med olika sorters praliner, tryfflar och andra sorters konfekter. Gelé och marmelader ska göras också. Sen förhoppningsvis kommer jag kunna lägga pralinerna och tryfflarna i en chokladask som jag gjort helt och hållet i choklad och så ska jag köpa hem den =)
 
Denna veckan har jag och Sanna gjort våran version av Mozart-kulor (hounungsgianduja, fransk pistachmarsipan och doppad i ljus choklad), "Mini stockar" (Passionsfruktsganache, fransk pistachmarsipan och penslade med mörk choklad), Fransk nougat ("Seg nougat" Vääääääldigt seg maräng med hasselnötter i), Smaksatta tryfflar (Chili, Kanel & Citrus)
 
Sen har jag gjort fransk hasselnötsmarsipan och vi "hann" göra stommen till chokladasken.
 
Allting, ALLTING var så himla gott. Jag sket i att jag är allergisk mot hasselnötter, för allt var så himla gott.
M M M!!
 
 

Fransk nougat





Mozart-kulor





Chokladask in the making...


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Mmmmm så gott det ser ut och kul oxå. Man kan kanske få köpa in sig i lite svår-uttalat godis!!!!!!;-)))

Svar: Mm, det är sååå gott. Kan köpa med lite extra så ni kan få smaka, men som sagt det är ju nötter och mandel i typ allting :-(
Lisabeth

2012-10-31 @ 22:02:44
Postat av: mormor Inga-Lill

Milda tider vad jag blev sugen. Jag vill äta alla, de såg såå läckra ut och asken. Åhhh.

Svar: Jag kommer med smakprov om någon vecka :-)
Lisabeth

2012-11-01 @ 10:57:58
Postat av: Isa

Åh så gott allt ser ut! Mums! Perfekt till jul juh :)

Svar: Ååå det ser inte bara gott ut, det äääärrrr fruktansvärt gott. Mmmmm ;-)
Lisabeth

2012-11-02 @ 09:34:41
URL: http://isabelleemilsson.blogg.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0