Roadtrip med mormor

I torsdag åkte jag och mormor iväg till byn där hon delvis växt upp och där hennes systrar nu bor kvar. Vi var framme i Bjärnum strax innan tolv och följde traditionen och åkte först till kyrkogården för att lägga blomma hos "momo Hertha", "mofa Allan" och Lillemor.
Sen åkte vi till mormors storasyster, hon som var på besök i somras. Hon hade stått i och lagat tre rätters till oss, fast vi avbett oss festmiddag.
Förrätt var ostpaj, huvudrätt var kycklingfilé, klyftpotatis och currysås och efterrätt var en marängbakelse med hallon och grädde.
Till efterrätten och kaffet kom mormors lillasyster. Det var kul att se henne för det var väldigt länge sedan sist, måste varit morfars begravning men då pratades vi knappt vid.
 
Jag tycker nog det är lika roligt att åka dit som mormor. De är så mysiga och det är så härligt att se de tre tillsammans. Stojar, skrattar, pratar i mun på varandra, minns tillbaka, pratar gamla killar och provar kläder. Det låter som att jag pratar om ett gäng tonårstjejer men det är damer runt 80-85år ;-)
 
Mamma och Joanna, ni måste hänga med nästa gång!! Det är så roligt!
 
Såklart tog jag en massa kort också, dock fick jag inte någon bra bild på de alla tre, men jag har trixat en hel del. ;-) Undrar om någon av er ser vad jag gjort??
 
 


Smörrullar bara för mig, dum som jag var åt jag sås.



Om jag gör hälften så fina marsipanrosor när jag är 87år är jag jättenöjd!

 
 
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Nä! det gör jag inte.

2012-11-24 @ 23:14:25
Postat av: mormor Inga-Lill

Det var verkligen en härlig dag du gjorde för mig. Vad du gjort med fotona ser jag inte, roligt att du tog så många kort både på oss tre och middagen. Tack lilla Lisabeth.

Svar: Tack själv! Du ska få bilderna i din dator också!
Lisabeth

2012-11-25 @ 11:03:51

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0