Vilken underbar Söndag!!

Vid klockan 9 åkte jag och Fidde mot Stockaryd för att gå runt och kika på en Antik & Samlarmarknad.

 

Himmeln var blå och solen sken. Mycket fint fanns det men det blev bara mintkyssar som köptes. Sen tog vi en våffla med kaffe hos tanterna på IOGT-NTO, smarrigt.

 

Sen åkte vi vidare tillbaka till Vrigstad för att leta efter ett skrivbord. Jag vet precis hur det ska se ut, jag har en bild i huvudet. Det var många som var lika bilden i huvudet men ingen som passade till måttet och till priset. Jakten fortsätter.

 

Vi köpte blommor och åkte och lämnade hos mamma.

 

Det var skållhett på balkongen hemma, men jag stod ut och planterade lite snabbt det sista. Nu får vi hoppas att det blir lite bär och annat smaskens.

 

 

Jag fick med mig lite ranunkel hem från blomaffären till mig själv. Så fint så.

 

Nu ska jag cykla upp till farmor och se om jag kan få tigga till mig några kvistar äppelblommor. Sen vid klockan 17 är det mors dag-middag på Dammgatan. Jag har gjort Noblesse-tårta.

 

 

Trackback
RSS 2.0