Tankar om Eurovision

Åhh vilken fin klänning en av programledarna hade, blev avundsjuk!


England
- Nej! Seg men fin text!

Ungern - Nej!

Albanien - Nej! Hur ser hon ut? Vad har hon på sig? Vad är det vid örat? Ja okej hon kan ta en och några höga toner, bravo.

Litauen - Nej till en början. Creepy med ögonbindeln sen fick jag någon vibb av Darin men såklart sämre!

Bosnien och Hercegovina - Den är säkert fin om man kan språket.

Ryssland - Som jag skrev för några veckor sedan på Facebook, jag tror att detta är ett stort hot för Loreen. De är ju så söta. Tror de kommer vinna, visst vore det kul. Den lilla är såååå söt, så gulligt hon dansar runt, åhhh. De får mig att ännu mer vilja köpa eller sy mig en Östbo härad folkdräkt.

Island - Sjunger fint men rätt så intetsägande tycker jag. Oj oj oj vad hon flaxar med håret när hon spelar. Får lite Skönheten och odjuret-vibb, liknar låten vi hade med i vår cabaré för ett herrans massa år sedan.

Cypern - Nej! Känns som jag lyssnar på en "Absolute teens"-CD haha. Men fint hår. Lè lè lè lè lè lè

Frankrike - Har OS börjat? Förlåt men har hon varit en man?

Italien - Ja en kombo av Amy Winehouse och vår Pauline kanske men jag ser inte riktig henne som vinnare. Men visst helt ok. 

Estland - Trodde det var "The rose" när jag hörde de första tonerna musik. Återigen så hade den säkert varit jättefin om man förstod språket! Men nej från mig.

Norge - En norsk Erik Saade verkligen! Kul med en lite "ös"-låt.

Azerbaijan - Oj vilka läppar... Fin röst men jag ser bara läpparna. Herregud vad icke snyggt!

Rumänien - Somrig och go. Man gungar liksom med och vill dansa deras dans =)

Danmark - Åhhh hahhaa killen med kepsen passade inte riktigt in med det instrumentet, såg roligt ut. Hon på trummorna kanske var lite väl övertänd också men men annars en helt okej låt.

Grekland - O O O O O O O O!!!

Sverige - Behövs ju inte skrivas något....

Turkiet - Vinnare? N E J! Känns som man lyssnar på piraterna, i Pippi långstrump på de sju haven, när de sjunger med en liten mix av någon låt av danska Aqua. 

Spanien - Nej!

Tyskland - Han är dubbad på vår tv så hans läppar rör sig i otakt, det var kul. Söt liten pojk, bra låt. Han står kvar.

Malta - DJn är ju helt överflödig. Kul dans, den kommer nog spelas och dansas i sommar.

Makedonien - Tuff brud. Åh blir så irriterad att jag inte förstår, men ändå så tycker jag om den.

Irland - Lipstick-tvillingarna är tillbaka, let's see. Hihi är det Disney-klubben jag tittar på? Ser ut som piff och puff kommit inskuttandes på scen. Men visst man kommer la sitta i bilden och sjunga med om någon vecka. Oj då de gjorde en Saade på slutet...

Serbien - Gillar honom, minns att jag och Adisa lyssnade mycket på hans låt Lane moje sommaren 2005. Låten var väl sådär.

Ukraina - Kunde ju varit programmets öppningsnummer tycker jag. Låter lite som snurrig Tina Turner tycker jag. Na na na na.

Moldavien - Denna Pascha kunde varit Colin Farrells magrare lillebror... som sagt underliga kläder och man undrar ju vad han menar med den där trumpeten???


Oj oj, nu är det slut. Tror på Ryssland eller Sverige. Spännande.

Nu hade flickorna på sig fina klänningar igen.

 

 

Wihoo vi vann. Så himla roligt. Men hon var ju bäst så det är klart =)


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Shit att du orkade skriva allt det där! 😜😜

2012-05-27 @ 21:59:49
Postat av: Kajsa

jag ÄLSKADE turkiet! så mycket att mitt hjärta gråter lite. och moldavien!

2012-05-28 @ 00:04:23
URL: http://kajsagronlund.blogspot.com
Postat av: ♥ Lisabeth

Jag skrev och uppdaterade efter varje bidrag, hade ju aldrig kommit ihåg allt...



Nej men Kajsa...Turkiet? Seriöst?? :)

2012-05-28 @ 12:50:53
URL: http://lisabeth.se
Postat av: Kajsa

haha, ja, de hade ju en båt!

2012-05-28 @ 13:28:09
URL: http://kajsagronlund.blogspot.com

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0