Solfredag

Gör ett kort avbrott från sovandet för att ta värktablett och informera lite kort om gårdagen!

Vilken härlig fredag det var igår. Skolan har seg, med bara huvudet i böckerna i flera timmar. Men fick sluta lite tidigare, så vid 3-tiden hämtade jag upp Ida vid högskolan och vi åkte till spiran och bänkade oss på bryggan utanför. Evelina kom och vi mumsade i oss lite fika. Vi pratade på som vanligt om ditten och datten, men mycket om min skola. Vi blev helt full i skratt när Evelina sa "Du har väl inte gjort så mycket badbrök?" Jag och Ida tittade frågande på varandra och sedan på Evelina. "Badbrök??!?!" Sen börjar vi gapskratta. Efter ett tag säger jag att "Jag har inte en aning om vad du verkligen menade!" Evelina: "Men BADBRÖK!!!" Efter ett tag fick vi fram att det var brödbak hon menade. Haha. Åhh jag kände så med henne, för jag kan ofta också vrida till orden lite knas, speciellt när jag är trött. Kanske inte sååå kul att läsa om, men men. Sarah och hennes man David kom förbi en sväng också.




Efter fikat åkte jag hem till syster, dit hade Fidde kommit och vi hängde där (Fidde lekte med Ville och jag fräschade till mig lite efter en klibbig dag i skolan) tills det var dags för middag på Soya med Emilie, Sofie och Richard. Det var länge sedan vi var ute och åt och verkligen länge sedan vi åt på Soya. Det är alltid trevligt i detta sällskap.

Efter Soya tog vi en sväng förbi Murphy's pub, men jag tror alla var lite trötta så vi blev inte långvariga. (Tog en bild men den bidde så mörk så hoppar den) Under senkvällen och vägen hem bröt sjukan - som legat och pyrt hela veckan - ut allt mer och nu vill jag bara sova bort snorig näsa, blytungt huvud och svullna körtlar! Det är alltså det jag sysslar med denna helg.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0