Dag 8 i bageriet

Gash, jag är så trött nu!

Dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig om man säger så. Trodde det skulle gå lätt att göra formkakor men icke, det var lite krångligare och kruxigare än jag väntat mig. Men det blev några nästan färdiga mazariner, vaniljhjärtan och katalaner, som jag ska baka av och efterbearbeta nästa vecka.

Efter det var gjort så har jag hjälpt några av tjejerna som haft som projekt att göra 120 längder á 50-60cm princesstubbar till invigningen av EKO i Värnamo imorgon. Det tog längre tid än vad som räknats med så vi alla fick dra vårt strå till stacken och vid strax efter 17.30 var vi väl klara med allt och kunde skynda oss hem. Det var kul att hålla på med ett sånt stort projekt också, allt gick nästan som på löpande band. Så länge man hade lite koll på vad det andra gjorde och vad som var nästa steg så gick det galant. Vet inte hur många gånger jag skrivit "EKO:-" idag men tröttsamt blev det till slut.


Nu ska jag sitta i soffan resten av kvällen tror jag minsann.



Jag glömde fråga tjejerna om jag fick ha med dem på bild så jag blurrade de. Detta var i början på dagen när de bara var två och jobbade, efter lunch var vi nog sammanlagt 7-8st som hjälptes åt. Ett tag var varje bänk i hela bageriet full av dessa längder i olika stadier.


EKO:-  EKO:-  EKO:- ...



Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0