Så stolt

Ja, jag är stolt över mig själv idag. Jag har tagit itu med sådant som jag tycker är jobbigt och som jag bara skjuter framför mig. Jag vet att när jag skriver ner sakerna här snart så kommer ni kanske tänka att "va tusan, tycker hon det här är jobbigt??" Ja, det tycker jag! Det är inte alla dagar, inte alltid jag tycker det är jobbigt men just idag och denna veckan har allt varit jobbigt för så blir det när jag lägger på mig själv massor arbete, pressar mig själv och får prestationsångest. Det leder till att jag istället till panikångest och att jag sluter mig helt och istället blir ingenting gjort, vilket gör saken bara ännu värre - och så fortsätter det. När jag är inne i cirkeln så är som sagt allt jobbigt, allt är ett projekt. Gå upp när klockan ringer är ett projekt, bestämma vad man ska äta är ett projekt och välja vilken tid som passar bäst att duscha är ett projekt. Jag kan inte göra två saker samtidigt och mitt minne är kortare än en guldfisks. Som sagt det låter uuurrr löjligt nu när jag skriver det, men för några timmar sedan tyckte jag inte det.

Det jag gjort idag i alla fall:

  • Pratat med min lärare om att jag mår som jag mår och att jag behöver skriva på arbeten istället för att vara i bageriet. Vilket såklart var helt okej, men i mitt huvud hade jag räknat med att det absolut inte gick.
  • Som sagt skrivit på mitt arbete som har hängt över mig de senaste två månaderna, jag har skrivit hela 8 sidor av 16 och det är mycket för att vara mig. Nu är det inte långt kvar till slutet, jag ser målet. Sen är det bara att öva baka hemma innan jag "bakar upp" i skolan.
  • Jag har rett ut hur många poäng jag behöver få klart innan v. 26 och det räcker med att jag bara får klart detta arbete och redovisning sen, kan jag pusta ut tills hösten.
  • Jag har ringt ett roligt samtal egentligen, men som sagt var ett projekt i sig. Samtalet var till min söta bagerska, jag tvingade in mig på en fika hemma hos henne imorgon. Så roligt ska det bli.
  • Sen sist men inte minst... så har jag varit på Ritz och fixat en ny praktikplats till nästa omgång som börjar v.31

Eftersom jag igår kväll låg och funderade ut sätt att slippa åka till skolan idag och ta itu med allt så är jag sjukt stolt hur dagen blev.

Ja, jag kanske är barnslig men då får jag vara det.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Grymt bra sis!! Skönt att få sånt ur världen o att inse att det "inte var så farligt"...😘

2012-06-12 @ 21:52:13
Postat av: Papps

Barnsligt?..NEJ. Vuxet?..JA!

Bra jobbat!!

2012-06-12 @ 22:13:22
Postat av: mamma

Jag som var jättedeppig för att min telefon "brann upp" blev jätteglad när jag läste din blogg! Tack för det :-)

2012-06-12 @ 22:27:41
Postat av: Emelie

<3

Vad skönt att det inte var allt som du rabblade upp i söndags som var tvunget till att vara klart på två veckor.

2012-06-13 @ 09:02:57
Postat av: Mormor Inga-Lill

Bra, det är att övervinna sig själv och ta itu med jobbiga grejer, som måste göras. Det känns så skönt sedan och är bra för välbefinnandet.

2012-06-13 @ 09:54:36
Postat av: Emilie

Bra jobbat Bettan! kul att vara på Ritz med, så du kan jämföra dom båda småhålebagerierna

2012-06-13 @ 21:55:44
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se
Postat av: Vanessa

Tack så mycket för din kommentar!

2012-06-14 @ 21:38:50
URL: http://merasocker.blogg.se/

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0