Provbakning

Hela helgen och gårdagen har gått till att provbaka inför nästa veckas "prov".Som jag har tjatat om det senaste så har jag alltså skrivit ett arbete om internationella bakverk, där jag skrivit om fyra olika länder och om matbröd, kaffebröd, kaka och bakelse/tårta i varje land. Det har tagit sin lilla tid men igår skickade jag iväg arbetet och som sagt så nästa vecka ska jag baka ett matbröd, ett kaffebröd, en kaka och en bakelse, allt från de olika länderna. Det är lite nervöst men är himla glad att jag provade hemma nu i helgen så vet jag lite vad jag ska och inte ska göra.

Här kommer en försmak på det jag ska baka nästa vecka, testversionerna.


Matbrödet: Fougasse från Frankrike (ska göras mindre och fler tills nästa gång)

 

Kaffe/tebrödet: Hveder från Danmark

 

Kaka: Kourambiedes från Grekland (ska göras mindre nästa gång)

 

Bakelse: Egg tart från Macau/Kina (ska ha mer fyllning och den ska spritsas i nästa gång)

Trackback
RSS 2.0