Fredag i Stockholm

Ja i fredags hade jag och Clara bestämt oss för att åka till Stockholm över dagen. Vi hade lite ärenden visa kan vi prata om, andra inte. Men jag börjar på torsdagen.

Jag var som vanligt i skolan och hade planering. Efter det åkte jag "hem", hem till min syster och sötaste Ville. Jo och P skulle ha gäster på fredagen så jag skulle hjälpa till att göra efterrätten när Ville hade somnat. Det är något med oss två systrar tillsammans + baka som inte riktigt blir bra, haha. Vi är duktiga båda två på var sitt håll men när vi gör något tillsammans så blir det flummigt, kladdigt, och det tar nog lite extra lång tid. Men vi bestämde att det beror på att vi litar på att den andra gör en sak, men så blir det istället att ingen gör det. Tokigt, vet inte om man fattar vad jag skriver men men. Kul har vi i alla fall och det blev fina efterrätter som jag tror blev populära, eller?

Jag var lite nervös att jag inte skulle vakna till min klocka, men det var inga problem. För vid typ halv sju hörde jag ett bökade och stonkande och hux flux när jag vänder mig om ser jag en liten Ville med ett jätteleende. Det var mysigt. Sen lekte vi lite med kameran i telefonen innan det var dags att gå upp. Det är ju tur att någon är söt som nyvaken, tll skillnad från en annan.

image descriptionimage descriptionimage description

 

Vid 8 skulle bussen gå och oo vad värt det är att åka med Bus4you, så sköna säten och inte så himla trångt. Tiden gick snabbt vi pratade nog halva vägen och sen sov vi gott. När vi kom fram till huvudstaden så var det varmt och skönt så jackan vi släpat med oss behövde vi aldrig använda. Jag älskar att komma till Stockholm, jag får energi och vill göra allt möjligt. Vi hann med att äta, shoppa, kolla i butiker, gå ärenden, jag fick vara turistguide för Clara och visa tv/radio-butiken som är med i Yrrol och sen var det dags att åka hem igen. Jag fick besöka det nyöppnade Laudrée på Grev Turegatan. Jag valde en macaron med karamelsmak och Clara en med viol. Vi var båda sååå besvikna! Jag hade verkligen väntat mig något annat, jag måste säga att mina egna är så himla mycket godare. Tycker jag. Vi var nöjda med besöket i storstan och somnade på vägen hem igen.

 




Vad har du på ♥ ?
Postat av: Papps

Er efterrätt var jättegod, åt den idag. Goa bilder!

2012-06-10 @ 22:42:11

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0