Dagen före nationaldagen...

Idag har alla gjort student och nationaldagstårtor och -bakelser i skolan. Så disken i butiken var fulla av fina tårtor och bakelser.



Detta var väl min minst produktiva dag i bageriet, men jag hade noll energi och engagemang för denna uppgift och då blev det lite pannkaka av alltihopa. Bra övning i alla fall för jag vet hur jag ska göra och inte göra till nästa gång jag gör något liknande... och det är väl det som är grejen att man ska lära sig. Hrm... måste påminna mig om det ibland att jag är där för att lära mig och inte att kunna allt på en gång och bli sur när det inte går vägen. Det som är tråkigast är att jag har sååå dålig fantasi, och komma på smakkombinationer är jag så dålig på eftersom jag själv tycker allt smakar blää. Haha.



Så där blev min tårta i alla fall. Det är en "vanlig" princesstårta fast med hallongrädde istället för vanlig.

 

Min bakelse. För att vara oplanerad så blev den ganska bra. Men alla mina klasskompisar hade ju gjort slut på flaggorna så jag fick låna för att ta kortet. Slutresultatet blev istället...

 

HAHAHAHAHA!

 

 

 

Trackback
RSS 2.0