v.28

Jag har tänkt att jag skulle uppdatera vad som hänt sedan senast men det går trögt. Fått lite skrivkramp tror jag minsann.
 
Men i måndags firade vi i alla fall syster som fyllde år. Hon hade bakat alldeles själv ;-) en jättegod moussetårta som fick absolut högsta betyg och goda bullar också. Trevligt kalas och vi kunde sitta ute.
 
 
Goda tårtan som man kan hitta recept på här.
 
 
Tisdag var det skola som gällde, men denna veckan har vi som inte haft prov bakat något. Så istället blev det lite lek med marsipan, öva att spritsa och pikera. Jag provade också att skriva med choklad inför stundande 90-årstårta. Jag och en tjej tilll städade även vårt omklädningsrum i skolan och herregud det var inte gjort på år och dar, men nu är det rent och snyggt och nu ska hon och jag inte vara där på 7 veckor :-( Vi fick äta oss mätta på gratis mat från skolrestaurangen också. Smålänningar som vi är så nappade vi på detta och alla försvann från bageriet och traskade bort mot skolan och upp för de 5 våningarna, puh. Kökseleverna hade kylskåpsrensning så det var pizzabuffé med allt möjligt på och till.
 
 
 
 
Onsdag var det skola igen och ännu mer städning på schemat. Jag och tre till tog hand om torrförrådet och inventerade och städade rent. Det blev som en bastu där inne när man tvättade golvet, herre min skapare. Men rent blev det och ordning och reda i hyllorna också. "Fröken organisera" var ju med och styrde upp klant-kusinerna som spiller ut grötris och mjölkpulver över hela golvet ;-) Haha.
Dagen avslutades med sommarfika med Josefine's fina franska tårta som var underbart god. Biskvibotten, vitchokladmousse, hallonmousse och hallonspegel. M M M!!!
 
 
 
 
Torsdag var sista dagen i skolan på 7 veckor som sagt och det var ännu lite mindre strukturerat än annars. 2 veckor har vi nu hemstudier och efter det går jag på 5 veckor praktik.
 
Fredag lunchade jag med Emelie en sväng innan jag tog på mig festkläderna och sminket och gav mig av till Jönköping. Det var dags för en utekväll med några av de jag läser med. Vi började hos fina Zuni som hade dukat upp med bål och andra smaskigheter. Grillade och hade utfrågning för att lära känna varandra bättre. Sen drog festen vidare till O'learys. Skojigt. Jag som aldrig är ute och festar hade några innestående hämtningar så Fidde fick komma och hämta mig vid stängning. Underbart rolig kväll med väldigt trevligt sällskap.
 
Lördag vaknade jag seeent men mådde faktiskt väldigt bra, ingen huvudvärk eller illamående bara allmänt seg. Som tur var kom Emilie, Richard och Lukas på besök så jag var tvungen att piggna till. Vi fick även en inbjudan till kvällsmat och det nappade vi. Jag skulle även ut och svira även denna kväll så det blev tidig mat och sen direkt ner till Värnamo med min andra Emelie. Där det var fördrink hos hennes vän Sara. Senare under kvällen cyklade vi till gästis i Värnamo. Första personen jag ser när jag kommer in är min fina Sara. Blev så paff för jag visste inte att hon var i Värnamo nu. Så vi bokade in en fika snarast, hon har ju härjat runt i Afrika ett tag så jag vill ju höra allt. Sen var det inte så många mer jag kände igen därnere. På fredagen var det alldeles för många jga kände igen och pratade med och på lördagen var deta alldeles för få. Haha. Vid 1 fick Fidde återigen komma och hämta mig efter ännu en trevlig kväll ute.
 
 
Idag ska jag åka iväg igen, fast inget festande denna gång. Jag ska träffa samma goa tjejer jag hängde med förra söndagen, de var inte med i fredags och vi vill hinna träffas innan de åker iväg till sina hemorter för lite ledigt. Känns som jag har fullt upp hela tiden nu och det är jag inte van vid och dessa två veckor kommer gå raketfort tror jag.
 
 
Har ni alla haft en bra vecka och helg??

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Jag undrade just när min knögliga men ack så goda skapelse skulle få se dagens ljus i bloggvärlden🎂😜! Kul att du haft en rolig partyhelg tycker jag👍😜!

2012-07-16 @ 00:07:43
Postat av: mormor Inga-Lill

" Dansa min docka, medan du är unger,
när du blir gammal blir du så tunger "
Den här visan brukade min farmor sjunga för
mej när jag var ung, roa dej medan du kan.

Svar: Söta du!!
Lisabeth

2012-07-16 @ 10:18:42

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0