A walk to remember-kind of romantisk komedi

Inget speciellt kul inlägg alls...bara blaj om en film



Hann aldrig se A little bit of heaven igår så den fick rulla idag istället medan Fidde hade besök av vänner. Jag trodde att jag skulle få sett ett sånt där puttenuttigt gulligullande där allt är sååå bra och bara sååå på film! Vilken chock jag fick när jag märkte att detta var en A walk to remember-kind of romantisk komedi. En film där Kate Hudson spelar en cancersjuk patient som får till det med sin läkare.



Spoiler alert!!!









Hon dör. Innan dess så hinner hon såklart säga allt hon vill säga till alla hon vill få det sagt till och hon dör leendes.

Jag är ju verkligen superduper känslig för döden i all form, på riktigt, på film och i bok. Jag bölar så fort någon viskar ordet döden, nästan. Så jag, som hade räknat med att stänga av tvn med den där känslan som man bara får av riktiga fjant tjejfilmer, stängde nu istället av tvn störtbölandes efter att ha små grinat i den sista halvtimmen av filmen. När jag äntligen slutat gråta går jag in till Fidde, såklart måste han fråga om den var sorglig, för jag hann och gapa mellan snyftningarna till honom att "hon dör juuu!!!"... då börjar jag om igen. Fidde apskrattar och jag störtlipar. Haha. Som tur var hade hans vänner hunnit åka hem.


Jag vet inte ens om jag tyckte filmen var så bra...


Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0