#gräsänka 2.0

Hopp, så är det. Igår vid middag vinkade jag av Fidde och hans kollega på stationen här hemma. De skulle ta tåget till Alvesta, därefter vidare till Köpenhamn och sedan flyg till Shanghai för att till sist åka bil till Suzhou.
På kvällen hade jag myskväll med tv och god "kvällsmat". Jag tänkte när jag hade plockat fram min mat att "herregud, vad tänkte du människa? Ska jag ensam äta allt detta?!" men bara någon kvart senare var det tomt på varje tallrik. 
 
Hittade flightaware.com där man kunde följa flygplan live, vilket var det jag gjorde strax innan jag skulle gå och lägga mig. O så dumt! För helt plötsligt försvann planet och bara ett sträck kvar, och en flygsymbol lite längre fram där det stod "expected ..." time eller place eller något liknande. Tror ni att jag blev orolig då eller? Vi skojade om det i veckan nämligen. Så började hela sidan lagga och det gick inte att uppdatera. Men till slut hittade jag en flik där man kunde få mail när planet var på väg att landa och när det hade landat osv. Så vid 4.24 fick jag ett mail om att planet landat, tror väl att jag sov kanske två timmar i natt eller nått. Jag skulle ju ändå upp då när jag fick mailet så det var ju skönt att vakna till det =) Strax därpå fick jag ju också sms från Fidde om att de landat.
 
Idag när jag slutat praktiken så skypade vi en stund. Kul att vi pratar och är precis som vanligt även att vi är sååå långt borta ifrån varandra, det är väl tur det ändå =) Jag fick se lite suddiga och svepande sekvenser av lägenheten. Allt var bra och de skulle sova nu ( vid 14.30 här = 20.30 där ) så de är utvilade tills imorgon. 38°C där under dagen så det var nog rätt trötta och sega.
 
 
Måste bara tillägga att hur himla smidigt det är med Skype alltså, så bra!! Och perfekt att ha appen i mobilen så kan han ringa vart jag än är, måste inte sitta vid datorn och sen så kan vi se varandra. Och det är inte alls någon fördröjning eller nått. Toppen!
 
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Det låter bekant, hm finns det någon annan i släkten som också gör liknande saker. Vi får se om vederbörande ger sig tillkänna!

2012-08-13 @ 20:46:54
Postat av: † ELIN CECILIA

ser gott ut!

2012-08-13 @ 23:04:55
URL: http://eelin.se
Postat av: mormor Inga-Lill

Stackars Bettan, en sådan natt. Jag kan precis känna hur du kände dej

2012-08-14 @ 08:25:06
Postat av: Fidde

Passar du på å dricka vin nu när jag är borta va?? Misstänker dock att det är Cola! =D Puss

2012-08-16 @ 05:33:27
Postat av: Cilla

Hej på dig!
Jag läste din kommentar på min blogg angående min förlovningsring. Den är köpt på H Samuel smyckesaffär i London (en kedja som finns runt hela England). Ringen är från deras serie 'Forever diamonds'. Lycka till!
Cilla

2012-08-22 @ 21:38:38
URL: http://annacecilia747.blogg.se
Postat av: Cilla

p.s, jag ser att du går bageri och konditori kurs. Det gjorde jag också för många år sedan! Lycka till!

2012-08-22 @ 21:39:24

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0