Vilken lördag

Vad jag har hunnit med idag. Jag är helt slut för jag har hållt igång hela dagen.

Gick upp strax innan 10, åkte direkt efter frukost och påklädning till Farmor. Där fikades det lite 11-kaffe och jag fotograferade och kollade runt i hennes gamla tidningar. Efter det åkte jag till mor&far, där sydde jag lite snabbt och pysslade lite, innan jag åkte hemåt efter en kvik visit på soptippen.

Sen förberedde jag surdegsbröds-bakning. Två degar, en vete och en råg skulle jäsa i några timmar. Jag bakade även morotskaka. Sen hann jag med att handla och gå en 1-timmes promenad, innan jag bakade av bröden. Jag försökte mig också på att göra wienerbröd hemma, det var inte så lätt om man vet hur "enkelt" man kan göra det i skolan. Margarinet var lite väl mjukt och klabbigt och degen blev alldeles för mjölig. - Jag förstår vad du menar nu, Mormor!!- Vaniljkräm kokades, blev inte heller som i skolan men men.

Sen när allt bakade var klart så började jag med maten, räk- och grönsakssoppa med nybakade mandelbröd, ja de hann jag med att baka också.

Kl. 20.15 satte jag mig i soffan och gud vad allt värkte i kroppen. Efter det att jag skrivit detta ska jag unna mig ett fotbad och sen sitta och titta på filmer och serier på tvn resten av kvällen. Den sista disken hoppas jag att någon annan tar hand om, hrrrmmm!!

Jag tror jag kommer somna gott ikväll. 


 

 


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Sofie, Olivias mamma

Är mandelbrödet Lchf? Var det gott? Tar gärna recept i sådana fall :)

Visst känns det extra gött att sätta sig i soffan efter en sån dag. Vad gott allt såg ut.

2012-04-21 @ 21:55:28
URL: http://lifebymrs-m.blogspot.com/
Postat av: Lisabeth

Mandelbrödet är med i den bilagan du tipsade om... Fudde uppskattade det, jag tycker det är lite gummiaktigt! Det är riktigt gött att sätta sig i soffan nu, har lyxat till det med fotbad också.

2012-04-21 @ 22:06:26
URL: http://www.lisabeth.se
Postat av: Elin - Designar bloggar

Kolla in mina tävlinar, vinn en design & veckans blogg! :)

2012-04-21 @ 22:56:45
URL: http://kimidori.blogg.se/
Postat av: mormor Inga-Lill

Oj,oj,oj, vad duktig du har varit. Jag hurrar för dej!!! Bra att du upptäckte att det kan vara krångligt med wienerbröd.

2012-04-22 @ 12:02:29

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0