Dag 14 i bageriet

Ja idag har jag då gjort Wienerdeg, som blev till spandauer och "åttor". Jag hade även hand lite som butiken en sväng och lite annat smått och gott. Jag kände mig så bortkommen idag, kände att jag inte hann någon ting, utan var tvungen och fråga och fråga och fråga hela tiden, men det gick ju vägen till slut. Jag fick även lyssna på två tjejers redovisning av Internationellt bakverk som de gjort, intressant för de hade med en del historia bakom deras bakverk och så också. Jag tog lite kort men jag glömde fråga om det var ok att lägga upp, ska komma ihåg att fråga imorgon så kanske det kommer lite bilder.

Orkar inte skriva så mycket mer om dagen nu, är så himla trött och seg i huvudet.


Chocolate chip cookies

Rågkex


Nötbågar




Spandauer
(med lite snålt med kräm, jag vet! Jag ska komma ihåg det)

 

Wieneråtta

 

 

Mormor, Jag kommer förbi imorgon (torsdag) seneftermiddag med fika, för jag vet ju att du ...tycker så mycket om "Wrinerbröd"... Hihi.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Vad fina de var alla sorterna!! Jag kommer också på seneftermiddagen och tycker oxå mycket om wrinerbröd!

2012-04-18 @ 18:05:28
Postat av: mormor Inga-Lill

Vad glad jag blev att du kommer och "Wrienerbröd" det är mitt liv det. Vad fina vienerbröd du gjort, så fick inte jag till de jag bakade.

2012-04-19 @ 10:09:40

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0