Oma och Ville

Dagen har jag spenderat med dessa två plus en liten Ville också.



Jag har alltså varit i Jönköping igen, med huvudet mer på skaft denna gång. Dock är jag seg och lite okoncenterad nu, men men. Men i alla fall så var det uppstigning imorse vid 8.30 för det var bestämt att jag promt skulle hämta farmor kl. 9.30 så vi verkligen hann till Jönköping till hennes tid kl. 10.30. När vi väl var framme strax efter kl. 10, och kom fram till receptionen så säger hon där att "Oj, du var tidig! Du har tid kl. 11.30 idag, stämmer det?" SUCK! Inte bara en halvtimme för tidiga utan 1,5 timme. Härligt, det är ju bara att skratta åt det. Dock slapp vi vänta så länge för en patient kom inte så då fick farmor smita före, så vi var hos Joanna vid 11.30 istället.


Sen fortsatte eftermiddagen med Ville-gos, lunch, lite fönstershopping och till slut fika innan vi - jag och farmor - tackade för oss och åkte hemåt vid 15-tiden. Väl hemma hos henne hade jag lovat att jag skulle hjälpa henne att byta "hyllpapper" för det kan ju vara lite bökigt för en dam på 88 år =) Jag hade tänkt att farmor kunde vila lite när jag skulle pyssla - för det brukar hon göra på dagarna och hon var jättesömnig sa hon i bilen hem - så jag kunde få lite lugn och ro. Men det tyckte inte hon så jag fick till slut tvinga henne att vila en liten stund, haha. Ni som känner henne vet hur det kan låta ;) Inte en lugn stund minsann, hihi.




Jag trotsade "Nu har du väl tagit många kort. Nej, nu räcker det!" och passade på att fotografera Oma och Ville massor idag. Det är alltid så kul att ha, och de är ju så söta ihop.


Ville ser lite fundersam ut vem denna dam kan tänkas vara...

 

Oma har tokigheter för sig.

 

 

 

Joanna agerar fotograf, en duktig sådan!! Ny snapshot - mästare =)


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Åh, ja jag kunde visst!!! Kul med bra kamera! Får nog bli en sådan på vår lista över saker vi MÅSTE ha:)! Det ante mig att Oma inte skulle vila när du skulle hjälpa henne;)! Fina kort från en FIN dag!! Tack för besöket!!

2011-11-22 @ 22:34:54
Postat av: Pappa

AAAAAldrig har någon lyckats ta så fina bilder på min mor. TACK! De andra korten är också jätte fina.

2011-11-23 @ 22:16:56

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0