Möt papegojan Fidde ;)

 

Kvällstradition här hemma är att när Fidde kommer och ska gå och lägga sig (jag lägger mig oftast och läser långt innan han är trött) så ställer han sig i dörröppningen och säger med ledsam och gnällig röst: "Ska du läsa?". VARJE GÅNG! "Ska du läsa?" "Ska du läsa?" "Ska du läsa?". Dag ut och dag in i några månader har detta pågått. (och ni som åkt med Fidde till Jönköping några gånger vet att han kan hålla på att säga samma sak väldigt länge! Syftar nu på "Där nere köpte jag mina första däck", den kommentaren kommer alltid när man åker in och ut från Jönköping.)

 

Men sen nu på senare tid har han antagligen sett skylten som är ovanför sängen. För nu säger han - när han bestämt sig för att sluta kittla mig och störa min läsning och istället sova - "Always kiss me goodnight liksom..." Det känns mysigt.


Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0