Föräldravård ♥

I helgen har jag, medans Fidde varit i Karlstad för att busa med sin bror som ska gifta sig i sommar, umgåtts med mina föräldrar, farmor och mormor.

I lördags vankade det tvättning av farmors bil och fika hos densamme. Det bjöds på våfflor och fralla. Gott gott.

 

När jag ändå hade telefonen uppe så började farmor intressera sig för den så jag visade vad mycket man kunde göra med "den där lilla saken". Man kan ju till och med ringa med den! Så det skojade vi med och gjorde ett tag och farmor blev så glad att hon hette Oma (grandmother på tyska) på min telefon. Det hoppas hon att hennes barnbarnsbarn ska kalla henne. Jag var ju såklart tvungen att fota hennes medans vi lekte med telefonen, för man kan ju också ta kort med den.

 

 

Efter besöket där åkte jag till femkampen och fick serverat grillad fläskytterfilé och potatisgratäng. Smarrigt. Sen var tv-kvällen ett faktum och det bjöds på det där miljonärsprogrammet och barn/vuxenprogrammet smartare än en femteklassare och såklart eurovision festivalen. Jag har inte sett den på flera år så nu passade jag på när de ändå ville se. Fy vad drygt det är. Mamma somnade och jag och pappa drog oss till datorn och disken innan ens mellanakten börjat.

 

Idag, söndag har jag sovit alldeles för länge. Sängen på femkampen är så jädrans skön så det går knappt att vakna när man ligger där. Men till slut blev jag väckt av ett samtal från Fidde. Fika hos mormor blev det i eftermiddags. Kul att se henne också, det blir inte lika mycket nu när jag jobbar, det är tråkigt. Efter det har jag suttit och kollat igenom alla fotona som finns bevarade i huset som varit mitt hem i 20år. Man blir lite nostalgisk av att titta på bilderna. Hittade ännu fler bilder på trädet. Det slår mig när jag tittar i alla albumen att jag var en himla pajas på många av korten. Återkommer med bilder sen. Utklädnader och fula grimaser eller annat dumt påhitt kan man hitta på många av bilderna av mig.

 

Här är en av de första bilderna på boken.
Detta är Joannas skolavslutning 1989. Så jag är drygt 1år.

 

Nu är det till att vänta på att sambon kommer hem så jag kan få byta några ord med honom innan hockeyn början. Vi ses ju knappt på veckorna längre och om han ska åka iväg på helgerna så syns vi ju knappt alls =(

 


Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0