Telefonkrångel

Jag vaknade 4.10 och velade fram och tillbaka om jag skulle somna om eller ej. Men slutade med att jag inte vågade eftersom jag redan har försovit mig två gånger denna veckan. Så det är lika bra att vara vaken en extra halv timme än att riskera att försova sig igen. Så seg som jag var så tänkte jag att jag leker med telefonen lite innan jag går upp för att vakna upp lite långsamt. Kan säga att det var nog en jäkla tur att jag valde att göra det för när jag låg och glodde på iPhonen så rätt som det var hoppar den tillbaka en timme i tiden. Så istället för att klockan stod på 04.16 så stod den på 03.16. Nu var jag vaken kan jag säga. Upp och for runt för att kolla vad klockan verkligen var, menar om hon var tjugo över 3 kunde jag ju somna om en timme till i alla fall. Men alla klockor och datorer stod på 04.22 plus-minus någon minut. Jag startar om telefonen men inget ändras. Jag tittar i min kalender om det är något flytta fram och tillbaka klockan dag men det är det ju såklart inte. Jag fattar ingenting. Så nu sitter jag här klarvaken, snorig, med ömmande hals och med en 1 timmes slö mobil. Vilken röta ändå att jag vaknade av mig själv och att jag igår för säkerhets skull ställde en vanlig gammeldags väckarklocka också för att gardera mig. Den kunde jag nu lugnt och stilla stänga av innan den fått skrika illa. Det är ju hemskt vad beroende man är av telefoner alltså. Galet. Jag undrar om den gjort så här flera nätter, kanske är anledningen till att jag försovit mig de andra dagarna för jag har ju inbillat mig att jag aldrig hört klockan, och det kanske är så för den har inte ringt nu vid 04.40 som den är inställd på.

Nu ska jag äta frukost och snart pallra mig iväg till jobbet denna regniga "morgon".

Uppdatering:
04.52 ställde den om sig igen...skumt!

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0