Tummen upp för Klarna!

Älskar när man bli positivt bemött när man ringer kundtjänst. Och att man blir överraskad och glad över hur mycket smidigare och bättre det blev än vad jag kunde tro när jag ringde. Det är så underbart.

Fick ett mail häromdagen om att för att få mina pengar återbetalade skulle jag maila hela denna listan ifylld till fakturaföretaget...
Födelsedatum:
För- och efternamn:
Namnet på din bank:
Clearingnummer:
Kontonummer:
Ditt telefonnummer och e-postadress:
Folkbokföringsadress:
Ditt ärendenummer:

Jag vet att företaget är seriöst och så men jag kände bara att mailet var enkelt skrivet och kunde lika gärna vara uppdiktat av någon oärlig människa. Så jag mailade så klart inte in dessa uppgifter, utan ringde kundtjänst i stället för att fråga om jag verkligen måste maila, faxa eller posta dessa uppgifter till dem. Liksom det är ju all information som man INTE ska lämna ut tillsammans.

Sofia i kundtjänst sa att tyvärr måste jag göra det, för att få tillbaka mina pengar. "Tråkigt", sa jag och det handlar inte om mycket pengar alls men för mycket för att skippa det. MEN så kom hon på den smarta idéen att hon kunde lägga den summan jag skulle få tillbaka på en annan ännu obetald faktura så skulle hon sedan skicka ut en ny faktura på det resterande beloppet. Så himla gött. Det är alltid härligt när det löser sig så himla smidigt och glad var hon hela tiden och inte det minsta jobbiga "va-fan-ringer-du-och-ska-krångla-med-mig-för-när-jag-sitter-här-och-chillar-på-jobbet"-suckar som man har stött på när man ringer till andra företags kundservice.


Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0