Tredje gången nästan gillt

Idag har jag pysslat med macaroons hela dagen och jag mår väldigt illa nu. Man måste ju testa marängsmeten och frostingen. Första satsen idag blev rosa, med hallonfrosting, de hade samma form som gårdagens sats = misslyckat. Andra satsen idag blev blå, och den gjordes på ett annat recept. Jag tror det receptet är bättre. De fick en fin form, men jag behöver köpa mig en annan sprits för det blir inte så bra spritsat. Sen blir jag så ledsen för en del spricker i ugnen. Ska försöka ta reda på varför, det är ju inte kul när mer än hälften av alla spricker.

Uppdatering: Nu har jag tittat på gokväll på svtplay, som Emilie tipsade om. Så nu vet jag varför de spricker och det är för att jag har blandat för mycket! Attans också, det får jag tänka på nästa gång.


Tredje gången, och det börjar faktiskt likna macaroons.

 

Och inne i kylen står andra satsen, med hallon macaroons.



Vad har du på ♥ ?
Postat av: Kajsa

schnöggt!

2011-01-31 @ 07:18:44
URL: http://kajsagronlund.blogspot.com
Postat av: Emilie

kul att du fick lite tips :)

2011-01-31 @ 22:48:09
URL: http://lindgatan.bloggplatsen,se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0