The Pacific

Jag och Emilie har sen typ september haft film-kvällar någon gång/några gånger i månaden då vi tittat på HBO's två miniserie "Band of Brothers" och nu den senaste "The Pacific". Det har tagit sin lilla tid, men nu är vi klara med alla 20 avsnitt. "Band of Brothers" har jag (och Emilie?!) sett tidigare då den gick på Tv4 2002, men det var ganska länge sedan så det var kul och se om den. Båda serierna är ju så himla bra gjorda, verkligen intressant då de karaktärerna som man får möta är "verkliga" personer och inte fiktiva. Det är ganska mycket "pang pang" och en del lite läbbiga och otäcka scener, speciellt i "The Pacific". Herregud, jag vet inte hur många gånger en galen japan som gapande och skrikande sprang mot sin död, skrämt mig under vintern framför tvn.

SE!


James Bagde Dale som Robert Leckie


Bildkälla

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0