Nyårsångest

Jag sitter här och författar svaren till den lista jag publicerat här på bloggen varje, en liten årsresumé. Det gör denna dag lite ångestladdad. Det är fredag. Det är helg. Men det är inte den vanliga helgen som sedan återgår till vanlig vardagsångest, för mig. Nej, utan det är sista jäkla helgen detta året. Det blir inte bara ny vecka nästa vecka, det blir ett helt NYTT ÅR! Vecka 1 år 2012.
Ja, jag förstår att ni nog är mycket väl medvetna om detta - det har nog inte undgått någon - men jag skriver detta för att liksom väcka mig själv lite. Ruska om hjärnan lite. Det är alltså inte vanlig söndagsångest som väntar på söndag utan jäklar-det-är-nytt-år-jag-måste-prestera-ångest istället som väntar. Ännu ett år har gått utan att man kommit någon vart i jobblivet, "karriären" eller i det vanliga livet heller för den delen. Visst jag är ung fortfarande men jag vill ta mig tusan vara äldre och ha allt ordnat. Hellre det, än att gå och oroa sig för hur det ska bli. Hur jag ska orka fixa allt som jag vill ha det. Hur allt ska ordna sig till slut. Nej, nu måste jag ruska om mig själv igen. Får inte fastna i dessa resonemang hela tiden.


På söndag börjar ett nytt år. Ett helt fräscht år. En ny start. Förhoppningsvis blir 2012, karriäråret!


(Jag har idag tagit mig en bit på 2012års to-do-list och kontaktat Jönköpings kommun angående skolan och utbildning. Så får vi se vad det leder. Liten tårtbit ångest har i alla fall släppt från min kropp.)

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Bra där! Det blir karriäråret om du ger dig tusan på det:)!!!

2011-12-30 @ 10:51:33
Postat av: mormor Inga-Lill

Bravo, tag nästa tårtbit om någon vecka.

2011-12-30 @ 11:32:15
Postat av: mamma

Skitbra. Jag vet att du fixar det även om det blir ångest ibland. Din vinst blir dessto större!!!

2011-12-30 @ 12:42:28
Postat av: Emelie

SUPERBRA med första tårtbiten! Det är så lätt å hamna i ångestens land. Vi får hjälpas åt så vi inte fastnar;) Kram

2011-12-30 @ 13:54:23

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0