Kvällsmat

I Italien åt jag några gånger pasta med olja, chili, vitlök och persilja, superdupergott. Vi lagade det en dag därnere också. Idag tänkte jag laga det igen, och slänga i några mini scampi också. Det började bra, men sen när jag hackat chilin (habaneron) så kliade det på näsan. Såklart måste man ju klia och fy tusan... ena näsborren var ju som bortdomnad ett tag efter det. Omedvetet biter och slickar jag mig visst om fingrarna när jag lagar mat också så det hettade till riktigt i munnen några gånger. När maten till slut var klar kunde jag inte äta upp för det var så starkt. Så synd för smaken var jättegod men det var föööörr starkt! Attans med. Nästa gång nöjer jag mig med chilipulver eller chilipeppar. Det svider än på händerna i alla sår jag tydligen hade där. Först chili i såren och sen tvättade jag händerna med citron. Det blir ju inte bättre av det.






Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0