Pust

Som sagt så har jag ägnat dagen åt att ta tag i den stor högen av ostrukna lakan, dukar och kökshanddukar. Eftersom jag spenderade hela natten åt att inte sova så tänkte jag desto mer på varför jag inte får jobba denna veckan OCH åt att tänka på de små äckliga kvalsterdjuren som finns i våra lakan, täcken och kuddar och bajsar och äcklar sig. Så därför gick jag upp med Fidde och körde honom till jobbet och sedan raka vägen hem till mamma och pappa och in med täckena i tvättmaskinen.

Googlade lite innan hur ofta som är vanligt att man tvättar täcken och fick lite olika svar, men allt från 1gng/år till 4ggr/år. Jag blev ännu mer äcklad då eftersom jag kan ärligt säga att jag inte tvättat våra täcken en endast gång sedan vi flyttade hit och innan dess har jag ingen koll. Så kanske ska ta och börja göra det lite oftare så jag slipper att ligga sömnlös med tankar om de så äckliga djuren.

11 påslakan, 3 underlakan, örngott, 8 kökshanddukar och en duk. Som sagt PUST!

Eftersom det var lika bra att stanna uppe på femkampen medans jag tvättade täckena så släpade jag också med två IKEA kassar med styktvätt. Men jag kom på den smarta grejen att mangla allt istället för att stå med strykjärnet på i några timmar. Men fy det gör jag inte om igen, inte för att det är jobbigt eller tråkigt, utan för att det blir ju inte bra! Men skajug helst göra det när det är lite fuktigt och man ska ha hjälp av någon att vika ihop. Jag fuktade lite med en sån där vattensprayflaska men det hjälpte föga så en del blev helt skrynkliga. Men men de såg i alla fall bättre ut innan de blev pressade så det fick duga.



Ska bli gott att krypa ner i en nybäddad säng med manglade lakan, nytvättade täcken och vädrade kuddar.



Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Hej vad duktig du är

2011-04-12 @ 22:00:53

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0