Onsdag

Idag var det segt att gå upp. Trots att jag la mig i sängen kvart över nio så somnade jag inte förrän efter elva. Så det var väl därför det var så segt att gå upp. Hände en rolig sak under insomningen också. Fidde kom in och skulle lägga sig vid elva, jag hade precis kommit i det där goa stadiet då man vet att snart så, snart så är det dags att somna. Så först blev jag livrädd när han kom in. Sen när vi lagt oss tillrätta och jag återigen kommit till det goa stadiet, så skrämmer jag mig själv. Jag vet inte vad det är som händer men jag liksom vaknar med en chock, typ som när man drömmer att han faller eller ramlar. "AHHHH" skriker jag och Fidde undrar vad som står på, jag har inget svar. Jag vet inte vad det var som gjorde att jag vaknade till så, för det hade varit helt knäpptyst och jag hade inte drömt att jag föll. Knas. Men vi skrattade lite och sen somnade jag bums.

Dagen på jobbet har varit okej idag också. Jag gillar arbetsledaren, han är snäll. Bjuder på godis och säger hejdå personligen till alla (i varje fall de jag ser) innan han går hem. Bra kille! Hon som lär upp mig kallas Liza och jag sa att han kunde kalla mig Bettan då så de vet skillnaden och vi vet vem det gäller. Så nu varje gång han går förbi oss så säger han "Hej Liza Bettan". Jag tycker det var kul i alla fall. Har inte så mycket att tillägga om jobbet men däremot vägen hem från jobbet.

Jag kommer efter många sega chaufförer till Hillerstorp och ser att en man går i rondellen. Sen ser jag att han håller i en bensindunk och håller ut tummen. Innan jag vet ordet av har jag stannat. Strax kommer jag till insikt att jag stannat för en okänd man som, förlåt, såg ut lite som en lodis/missbrukare. Jag blev genast rädd och arg på mig själv, "Va fan skulle jag stanna för. Jag kommer att bli mördad!" Så istället för att bara släppa in honom så ställer jag tusen frågor medans han står där utanför och ifrågasätter varför han ska till Skillingaryd och varför han inte går till Hillerstorp och tankar. Men jag beslutar sen att han förmodligen är helt reko och jag bara har sett för mycket på TV. Så när han frågar om han får sätta sig där bak så beslutar jag att, Ja, okejdå det får han. Han var jättetrevlig och jag blir ledsen för att jag haft sådana fördomar. DOCK kommer jag aldrig mer stanna för någon som liftar. Jag vart skit nervös och höll i mobilen i knät hela vägen hem, så att jag snabbt kunde ringa till någon om det skulle hända något. Vi pratade om allt möjligt men mest om jobb och det roliga i hela historian var att han jobbat på det jobbet jag varit på i Hillerstorp, via Manpower tidigare, i över 10år. Så vi hade många att prata om.

Nu ska jag njuta av att vara hemma och bara slappa, imorgon har jag desto mer på schemat.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Haha Det måste vara ett släktdrag för jag har gjort precis detsamma.Vi tänker nog efter för sent, eller så är vi väldigt goda!!!!!

2011-04-20 @ 17:21:14

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0